Windows 7 RC erg traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HalcyonNL

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hallo iedereen,

Ik heb zojuist Windows 7 geïnstalleerd op een systeem dat al redelijk oud is, maar het in principe zou moeten doen. Het probleem is dat hij er erg lang over doet om op te starten, ik zie het Windows logo voor zeker 5 minuten, dan krijg ik een zwart scherm met een cursor, en uiteindelijk, als ik kan inloggen, gaat alles nog traag. Ik denk niet dat het ligt aan de videokaart o.i.d., want bij Windows Classic blijft hij ook traag.

Ik heb dus boot logging aangezet, en zag dat, tijdens het opstarten, vanaf een bepaalde driver geen drivers meer geladen konden worden. Vanaf de driver CLASSPNP.SYS laadde er geen één meer. Ik kan het ntbtlog.txt bestand helaas niet uploaden, aangezien de maximale uploadgrootte 100 kB is, en het bestand 159 kB is. Er zijn in ieder geval meer drivers niet geladen dan wel.

Dit zijn de specs:

Moederbord: MSI nForce4 SLI Intel Edition
Videokaart: 2 x nVidia GeForce 6600GT (precieze merk & geheugen onbekend)
Processor: Intel Pentium 4 Dual Core 3.2GHz
Geheugen: 4GB RAM (4 x 1 GB Corsair)
Harddisk: Samsung Spinpoint F1 1TB SATA

Ik heb ergens iets gelezen over het plaatsen van de SATA kabel in een ander slot, maar ik heb alle 4 sloten geprobeerd, zonder succes.

Kan iemand helpen?

Bij voorbaat dank.

Hardware moet wel compatible zijn met W7.
Verder heb ik nog nooit van een P4 Dual Core gehoord.

EDIT: Bedankt voor de hulp, maar ik denk dat ik het voorlopig nog wel op XP zal houden.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik zou de fout bij je PC zoeken: sinds gisteren draait Win 7 RC 32-bits hier op een P4 machine met 1 Gig geheugen niet langzamer dan XP.

Mogelijk heb je Win 7 niet de tijd gegeven de juiste drivers te updaten; dat gebeurd n.l. automatisch na de installatie.

Tja, enne..........je kunt natuurlijk de rest van je leven bij XP blijven, de kachel op hout stoken en met paard & wagen rijden, maar de tijd gaat echt vooruit !
\
Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan