Windows 7 RC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Heey allemaal, dit is mijn situatie nu:

Ik heb gister een nieuwe PC binnengekregen, nadat ik hem had aangesloten wilde ik Windows 7 RC erop zetten. Na de installatie (alles ging goed) wilde ik de moederbord- en grafische kaart drivers erop installeren. Alleen blijkt mijn moederbord, waarvan ik de driver wilde installeren niet werk met win7. Dan krijg ik deze foutboodschap:

"Motherboard CD does not support this operating system" :(

Hierna kwam mijn oom langs met een CD'tje met windows XP Pro erop, en zei dat als ik dit in de drive deed hij automatisch zou installeren.
Maar als ik de windows XP CD wil installeren geeft hij alweer een foutmelding; dit keer een compabiliteitsprobleem.. Waardoor ik dus geen drivers kan installeren van mijn huidige mobo/graka.. en ook geen XP erop kan zetten.. :shocked:

Ik ben een beetje ten einde raad; want ik weet niet hoe ik windows 7 kan verwijderen,
of hoe ik kan zorgen dat ik mijn mobo/graka drivers toch goed kan installeren.. :(

Heeft iemand advies?

ik weet het niet. hoe probeer je zoiets? als ik bekijk wat er in die mobo-CD staat zie ik allemaal losse bestandjes waar ik niet van weet wat ik ermee moet :o

ik heb wel gelezen dat je vista drivers zou moeten kunnen installeren; zou je me misschien kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen? :D

zoek dan de vista drivers op de site van de fabrikant waar je wat van zoekt

Maar je kan met de XP installatie CD toch de harde schijf formatteren, dan ben je toch Windows 7 kwijt en kan je vervolgens XP installeren. Windows 7 is nog steeds een candidate release, dus die zou ik niet als vast systeem op een nieuwe PC gebruiken als ik jou was.
Verder ben ik van mening dat Windows 7 weliswaar beter is dan Vista, maar toch echt nog niet beter dan XP. (ik gebruik Windows 7 nu een paar maanden op mijn reserve PC voor try-out)

Als je dan het ouwe vertrouwde (en vooral betrouwbare:) XP hebt geinstalleeerd en nadat je PC dan met XP is opgestart stop je de met het moederbord meegeleverde CD in en als je dan de instructies opvolgt zou alles voor elkaar moeten komen.

@ bertus: oke ik ben naar de asus site gegaan, en kom hier uit: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M4A78T-E waar moet ik dan vervolgens kijken? :o ik heb nog nooit met drivers te maken gehad.

-

@srpchulp: als ik de installatie-CD van XP erin stop geeft hij een foutmelding; hij kan op de een-of-andere manier XP niet naast windows7 zetten denk ik :confused: of doe ik iets verkeerd misschien?

bedankt voor de hulp :)

Laatst bewerkt:
Ik snap je probleem niet echt.

Ik heb W7 er ook op staan en het installeert zelf de drivers die het nodig heeft.

Okee, ik heb nog geen geschikte (betere) Nvidia driver kunnen vinden, maar zoals gezegd heeft W7 die zelf aan boord.
Het geluid heb ik geinstalleerd via een gedownloade driver, day was het enige, de rest draait gewoon.

Waarschijnlijk heb je net als mij de 64bit versie, daar draaien veel 32bit drivers niet op nee.
Dat je cd van je mobo het niet doet wil dus niet zeggen dat je mobo geen W7 ondersteunt. :thumb:

Ik snap je probleem niet echt.

Ik heb W7 er ook op staan en het installeert zelf de drivers die het nodig heeft.

Okee, ik heb nog geen geschikte (betere) Nvidia driver kunnen vinden, maar zoals gezegd heeft W7 die zelf aan boord.
Het geluid heb ik geinstalleerd via een gedownloade driver, day was het enige, de rest draait gewoon.

Waarschijnlijk heb je net als mij de 64bit versie, daar draaien veel 32bit drivers niet op nee.
Dat je cd van je mobo het niet doet wil dus niet zeggen dat je mobo geen W7 ondersteunt. :thumb:

Mijn probleem is heel simpel: ik kan de driver van mijn moederbord niet installeren.
Ja ik heb de 64-bit versie. Maar ik heb qua drivers etc. geen enkel idee wat ik moet doen.

Als je W7 installeert en hij is klaar, heb je dan beeld ?
En heb je internet ?

Trouwens, welke W7 heb je ? de 7100 of nieuwer ?

ja; ik heb beeld. Ik heb het gewone windows scherm; maar je meot toch gewoon je drivers van je moederbord en grafische kaart installeren? :s

Ik heb deze versie: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx en dan gewoon de 64-bit versie.

Verder heb ik nog geen internet; want die kabels moet ik nog aansluiten denk ik :P maar dat is niet mijn grootste prioriteit op dit moment.

Als je beeld hebt (en evt geluid, anders heb ik de driver wel voor je) en je muis en toetsenbord doen het en je internet en je externe schijven dan hoef je die mobodrivers toch niet te installeren ?

Dat is alleen nodig als iets het niet doet.

Kijk, toen XP uit kwam zat er niet genoeg in voor mijn mobo, vandaar dat er een cd bij zat met alle drivers, maar nu in W7 zit alles al, dus dan is dat niet meer nodig. :thumb:

oooh zo bedoel je ;) tja of internet het doet weet ik niet; heb geen verbinding en dergelijke.. maar als ik die mobo driver niet hoef te installeren... dan zal ik proberen die van de grafische kaart ff te installeren.. kijken of dat werkt! :D

Toetsenbord/muis doen het, en geluid heb ik nog niet geprobeerd. maar dat is niet zo moeilijk te kijken.

Dus ik kan nu gewoon de graka driver installeren; en dan (bijvoorbeeld) al spellen ofzo installeren?

Kijk eerst even wat W7 zelf geinstalelerd heeft als grakadriver.
Misschien is het niet eens nodig te upgraden.

Anders even naar de site van je grakamaker gaan en de nieuwste 64bit driver downloaden.

je hebt nu toch beeld???? dan zijn je graka drivers ook geinstalleerd:love:

Tip: installeer de 32-bit versie van Windows 7.. 64-bit heb je in principe nog nix aan..
+ ik kan sommige spellen niet spelen (32-bit spellen)
internet werkt niet goed omdat de netwerkkaart niet goed communiceert met 64-bit W7..
en ga zo nog maar even door..

Met vriendelijke groet,
Phantom

je hebt nu toch beeld???? dan zijn je graka drivers ook geinstalleerd:love:

onboard grafische kaart :P ik wil wel mijn eigen grafische kaart laten werken :P
op dit moment gaat de resolutie nl. niet hoger dan 1024x768.
en mijn grafische kaart(en beeldscherm) kunnen makkelijk full hd aan

@phantom: oke, bedankt voor de tip iig :) ik zal dat doen zodra ik doorheb hoe ik een 2e besturingssysteem installeer; want als ik XP wil installeren doet hij het niet :P

edit: misschien voor de duidelijkheid; ik kocht hem geassembleerd bij 4launch, dus hij was nog leeg. volgens mij nog geen drivers geïnstalleerd

Laatst bewerkt:
Dan moet je in je BIOS je onboard graka uitzetten en je eigen videokaart in je pc zetten, dan zal W7 dat zelf allemaal in orde maken.

Ik heb W7 draaien in 64bitversie en alles werkt bij mij, ook het internet. :thumb:

Hangt natuurlijk ook af van het feit of je een bekend merk mobo hebt of een heel erg onbekend en goedkoop merk ergens uit de sloppen van Taiwan :p:p

uhh oke x.D videokaart zit er al in, en dan moet ik in de BIOS dus de onboard uitzetten.. nouja ik snap er nu eigelijk niets meer van :( het beste is denk ik als ik ff mijn oom bel; alleen die werkt overdag dus die bel ik 's avonds dan wel weer. k moet zo ook weg dus ik ga vanavond wel weer verder dan :(

in ieder geval bedankt voor de hulp ;) ik post vanavond wel ff nog

@ bertus: oke ik ben naar de asus site gegaan, en kom hier uit:

@srpchulp: als ik de installatie-CD van XP erin stop geeft hij een foutmelding; hij kan op de een-of-andere manier XP niet naast windows7 zetten denk ik :confused: of doe ik iets verkeerd misschien?

Welke fout boodschap geeft ie als je PC met de Win XP CD probeert te starten?
En is dat een Windows boodschap of van de BIOS?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan