windows 7 rdc

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
hallo, ik heb een laptop met windows 7 en een gewone pc met windows xp SP3. nu wil ik op die pc met xp verbinden via rdc met windows7. alleen lukt dit niet. hij kan mijn laptop niet vinden. via netwerk kunnen ze wel bij elkaar bestanden dus dat zit allemaal wel goed.

Als je een Windows 7 Home of Starter variant hebt dan kan het zowiezo niet: Daar is het niet op beschikbaar.
Als je een andere variant Windows 7 hebt, dan zul je eerst de mogelijkheid tot RDP-verbindingen moeten aanzetten én een account hebben of maken dat een wachtwoord heeft.

Aanzetten d.m.v. rechtsklikken op Deze computer, Eigenschappen kiezen en dan tabblad Extern beheer (o.i.d.). Daar kun je het dan aanzetten en aangeven welke accounts via RDP mogen verbinden (Administrators mogen standaard verbinden).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als je een Windows 7 Home of Starter variant hebt dan kan het zowiezo niet: Daar is het niet op beschikbaar.
Als je een andere variant Windows 7 hebt, dan zul je eerst de mogelijkheid tot RDP-verbindingen moeten aanzetten én een account hebben of maken dat een wachtwoord heeft.

Aanzetten d.m.v. rechtsklikken op Deze computer, Eigenschappen kiezen, daarna geavanceerde systeeminstellingen en dan tabblad Extern verbindingen. Daar kun je het dan aanzetten en aangeven welke accounts via RDP mogen verbinden (Administrators mogen standaard verbinden). kies het middelste bolletje (verbindingen met computers toestaan, ongeacht de versie......

Succes,

Tijs.

Zonder je toestemming enige aanpassingen gedaan aangezien het in Win7 net iets anders eruit ziet ;)

Laatst bewerkt:
@m@rio: Altijd handig (had even geen W7 computer bij de hand). :thumb:
Hopelijk heeft de topic-starter nu nóg wat meer aan de info.

Bedankt,

Tijs.

bedankt voor de snelle reacties. ik had het al aan staan xD
maar om de een of andere reden werkt het ineens :P

mvg
michel

Dat is goed nieuws! :)

Nu je probleem is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

als dit niet werkt gebruik je teamviewer werkt perfect!
iedere pc , iedere afstand werkt op ID en password....

@stykurgh:

Graag nog even met de muis klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan