Windows 7 readboost sloopt Sd kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Ik heb laatst een SD kaart van 1GB in mijn pc gedaan.
Toen kreeg ik het normale automatisch afspelen menu en klikte ik uit nieuwsgierigheid "Readyboost" aan.
Dat gaf aan dat mijn kaart geschikt was en dat ik hem kon gebruiken om mijn pc nóg sneller te maken.
Dit deed ik, er kwam een "Readyboost cache bestand" van 877MB op en toen gaf Readyboost aan dat er te weinig ruimte was en dat er minstens 256 MB nodig was.

Dit klopt niet echt, Readyboost zet hem helemaal vol terwijl de limiet 256MB was.
Readyboost geeft dan een melding dat er te weinig ruimte is.

Weer kwaliteit van Microsoft, ben niet anders gewend!

Nu probeer ik dat cache bestand te verwijderen, melding dat dit door het systeem in gebruik is...
Daarna wilde ik Readyboost uitzetten, melding dat readyboost te weinig ruimte heeft op de sd kaart en verder geen knoppen, vinkjes of andere mogelijkheden.
Kortom: Readyboost gebruikt naar eigen zeggen mijn kaart NIET, het bestand zegt van wel en readyboost zegt dat de kaart vol is, dit komt door zijn eigen bestand!

Hoe kan ik dit Windows virus verwijderen?

Gr.

EDIT: Ik heb geprobeerd dat bestand te openen, er komt een menu van windows met de vraag wat ik wil doen;
Op het web zoeken naar deze extensie,
In een lijst met... (we weten de rest wel)
kortom: Dit bestand is NIET door windows herkenbaar
dus kies ik maar voor het zoeken op het web,
er verschijnt een pagina van microsoft (link hieronder) waarin gezegd wordt dat microsoft dit bestandstype NIET kent!

Kijk HIER om te zien hoe belabberd dit is...

Laatst bewerkt:
Je hoeft het bestand ook niet te openenen. Als ik het goed heb, zodra jij Readyboost uitschakeld op je SD kaart, kan je het bestand gewoon verwijderen omdat het dan niet gebruikt word.

Bij deze een toevoeging:

Ik heb met windows geprobeerd te formateren>Schrijf tegen schrijven beveiligd.
Ik heb met een ander progje geprobeerd te formateren>zelfde als bovenstaand.
Ik heb met MS-DOS geprobeerd te formateren>Schrijf tegen schrijven beveiligd.

Ik heb dit zes keer gedaan(het slotje aan zijkant van kaartje op en tweede keer NEER.)
Toch altijd weer die waardeloze melding!:evil:
Ik heb besloten een nieuwe sd kaart te halen en heb een erg geiriteerde, wel nette mail naar Microsoft verstuurd, waarin duidelijk te merken is dat dit een waardeloos iets is.

Gr.

PS:mogelijk handig topic open te houden voor anderen; mocht er iemand hier nog reageren.

Laatst bewerkt:
Je hoeft het bestand ook niet te openenen. Als ik het goed heb, zodra jij Readyboost uitschakeld op je SD kaart, kan je het bestand gewoon verwijderen omdat het dan niet gebruikt word.

Dat dacht ik ook,
Echter (zie screenshot) ik kan readyboost niet uitzetten en readyboost zegt dat de kaart vol zit en niet gebruikt kan worden, dit kaartje zit vol door readyboost ZELF:evil:

Ik snap er niks van...

EDIT: ik kan dus niet bij dat menu, daar zegt readyboost dat er te weinig ruimte is (door readyboost bestand nog wel!!!)
Ik zal nog eens iets proberen met Windows... Dus niet!

Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook,
Echter (zie screenshot) ik kan readyboost niet uitzetten en readyboost zegt dat de kaart vol zit en niet gebruikt kan worden, dit kaartje zit vol door readyboost ZELF:evil:

Ik snap er niks van...

EDIT: ik kan dus niet bij dat menu, daar zegt readyboost dat er te weinig ruimte is (door readyboost bestand nog wel!!!)
Ik zal nog eens iets proberen met Windows... Dus niet!

Waar is de screen shot dan??

heb je al geprobeerd de hele sd kaart de overschrijven met nullen.

Waar is de screen shot dan??
Was fout gegaan met uploaden.. hier alsnog;
readyboost-error.large.jpg

heb je al geprobeerd de hele sd kaart de overschrijven met nullen.

Als jij me uitlegt hoe ik dat doe.

Ik zie dat de link het wéér niet doet...
LINK(de nieuwe wél werkende!)

Laatst bewerkt:
wrm heb je nou iets van de Printscreen zwart gemaakt.??

readyboost-error.large.jpg=

Kijk dat kruisje duit er wel op dat het lukt dus op het einde zover ik weet is dus =[/IMG]

Laatst bewerkt:
wrm heb je nou iets van de Printscreen zwart gemaakt.??

readyboost-error.large.jpg=

Kijk dat kruisje duit er wel op dat het lukt dus op het einde zover ik weet is dus =[/IMG]

Welk kruisje? er hoort namelijk te staan:
ReadyBoost uitschakelen
ReadyBoost inshakelen op dit medium
ReadyBoost Alleen inschakelen op dit medium.
Met allemaal van die aankruis hokjes...

EDIT: Ps. kan dat plaatje niet zien, er staat alleen een rood kruisje... afbeelding weergeven helpt ook niet.

Laatst bewerkt:
Ik denk eerder dat het aan je cardreader ligt, ik heb ook precies dezelfde problemen gehad en toen ik een andere cardreader in mijn PC propte ging het allemaal goed, volledig geformatteerd en sindsdien geen problemen gehad met ReadyBoost.

Ik denk eerder dat het aan je cardreader ligt, ik heb ook precies dezelfde problemen gehad en toen ik een andere cardreader in mijn PC propte ging het allemaal goed, volledig geformatteerd en sindsdien geen problemen gehad met ReadyBoost.

Dat dacht ik eerst ook; maar heb de kaart in zowel de onboard cardreader gedaan en ook in de externe usb cardreader. Bijde gaven exact hetzelfde probleem...

Een boemkool??? hebt zeker kabouter wesley gekeken?:p

Een boemkool??? hebt zeker kabouter wesley gekeken?:p
Amai bravo goed opgelet jong! :)

Toch vind ik het vreemd, ik gebruik al sinds Vista mijn SD kaartje als ReadyBoost-device. Probeer anders eens de contacten schoon te maken.

Wat BTW ook kan, als je een laptop gebruikt met interne cardreader kan het bij je kaartje best warm worden en dan vinden kaartjes niet leuk. Heb je een camera met een goede reader? Probeer hem daar eens mee te formatteren ;)

-EDIT-
Hier heb je de screenshot van mijn site (misschien gaat die wat minder vaak uit de lucht)
http://sijmenschoon.nl/nietverw/readyboost-error.large.jpg

Laatst bewerkt:
Toch vind ik het vreemd, ik gebruik al sinds Vista mijn SD kaartje als ReadyBoost-device. Probeer anders eens de contacten schoon te maken.

Wat BTW ook kan, als je een laptop gebruikt met interne cardreader kan het bij je kaartje best warm worden en dan vinden kaartjes niet leuk. Heb je een camera met een goede reader? Probeer hem daar eens mee te formatteren ;)

-EDIT-
Hier heb je de screenshot van mijn site (misschien gaat die wat minder vaak uit de lucht)
http://sijmenschoon.nl/nietverw/readyboost-error.large.jpg

Ik heb een desktop pc met zéér uitgebreide koeling voor 4 cpu's dus dat word nooit warmer dan fris...
Contactjes zijn mooi schoon en nog steeds geeft Windows 7 geen optie om readyboost uit te zetten...

Laatst bewerkt:
Probeer eens het bestand te verwijderen als je de readyboost service uitzet.

Greetzz,
Timo

Dat gaat niet...

Probeer eens het bestand te verwijderen als je de readyboost service uitzet.

Greetzz,
Timo

...Daar zit juist het probleem: Ik kan readyboost niet uitzetten, kijk maar op het plaatje (ergens vorige posts) daar staan die vinkjes om het wel / niet aan te zetten er niet.

Readyboost is door mij aangezet, toen maakte readyboost een bestandje, daarna gaf readyboost aan dat de sd kaart vol zal en niet compatible was:confused:. Dit terwijl readyboost net nog beweerde van wel.
Readyboost had door zijn eigen bestandje geen ruimte meer, nu staat de sd kaart dus ingesteld als incomaptible en is het Readyboost menu onbereikbaar...
Ook het bestandje van circa 800 MB kan niet worden verwijderd omdat het in gebruik is...

EDIT: ik kan de kaart ook niet formateren; niet in aparaatbeheer maar ook niet in dos...

Laatst bewerkt:
Misschien is dit een oplossing.

link
Hiermee maak je de eisen voor eht gebruik lager en kun je misschien de memorystick redden.

Greetzz,
Timo

Ok, ben dat aan het proberen, ik zet zo nog in een postje of het gelukt is.
Btw; ik heb een externe schrijf van 1TB en die had ik onder Vista ingesteld bij het menu;
schrijf instellen voor snel verwijderen (default)
schrijf instellen voor betere prestaties (let op: schrijf kan niet zomaar verwijdert worden.)

De tweede leek mij prima, nu ik 2 pc's heb en enkele tb's moet verhuizen wil ik de schrijf weer instellen voor snel verwijderen, ben alleen vergeten hoe ik bij dit menu kom...
Dus... weet iemand hoe ik dat weer her-instel?

Ja, Windowstoets+PauseBreak > Apparaatbeheer > Schijfstations > Harde schijf rechtsklik > Eigenschappen > Beleidsregels

There you go!

Maar trouwens, als je via Hardware Veilig Verwijderen (Pijltje rechtsonderin > USB stekkertje met vinkje) je HDD verwijdert, gaat er ook niks mis :thumb:

- OFFTOPIC - Als je in je signature toch niks te vermelden hebt, kan je ook even "sijmenjan is de beste" er neerzetten :cool:

Laatst bewerkt:
Ja, Windowstoets+PauseBreak > Apparaatbeheer > Schijfstations > Harde schijf rechtsklik > Eigenschappen > Beleidsregels

- OFFTOPIC - Als je in je signature toch niks te vermelden hebt, kan je ook even "sijmenjan is de beste" er neerzetten :cool:

Dat heb ik gedaan maar mijn externe usb hdd staat er niet bij:confused: (mijn 3 usb sticks ook niet, wel alle poorten...xd, sd, mmc, 1394 etc. deze gebruik ik niet eens en ook nooit gedaan, behalve sd dan...)

Neu, dan heb ik nog niet veel te vermelden....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan