Windows 7 : Realtek driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenn0vietsj

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,
Ik heb een Acer Aspire 7738G in mijn bezit, hierbij werd een windows 7 upgrade van vista 32 bit home premium naar Windows 7 32bit beloofd, echter na veel wachten heb ik besloten Windows 7 Ultimate 64 bit er op te zetten. Door middel van een upgrade gedaan.
Nu is het echter zo dat de driver van mijn geluidskaart door fabrikant : Windows is toegewezen en ik wil die van realtek hebben. Ik heb dit bekeken door middel van apparaatbeheer en dan besturing van geluid en spelletjes.
Ik heb wel geluid maar ik vind de kwaliteit van het geluid bar en bar slecht geworden.
In vista home premium 32 bit had ik geweldig geluid (voor laptopspeakers dan) maar het geluid wat ik nu heb is echt ronduit slecht te noemen. Komt dit door de driver? Komt dit door de 64 bit versie van Windows 7 waarop ik ben overgestapt, oftewel weer terug naar 32 bit of ligt het daar niet aan?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..
Mvg Sven

bij mij juist hetzelfde probleem maar dan bij de amilo xi2528. Ik heb gewoon de 64 bit driver gedownload van de realtek site, daarna geïnstalleerd en nu werkt het terug perfect!

Ik vindt het vooral een probleem dat ik niet meer dat handige equalizer programma er voor kan halen, welke driver heb je overigens geinstalleerd?
Ik heb namelijk de Windows 7 Ultimate 64-bit van de Acer Service & Support site gehaald en daarbij heb ik dus niet de HD audio manager.
Ik heb nu namelijk gewoon een blikkerig geluid terwijl het voorheen veel "voller" klonk.
Dus met een Equalizer is waarschijnlijk ook het één en ander uit te halen.
Bedankt voor de snelle reactie trouwens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan