windows 7 - realtek hd audio driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

Ik zit met een irritant probleem. Ik heb sinds kort windows 7 en dit dus ook geinstalleerd met de bijbehorende drivers. Nu is het probleem dat de speakers van m'n laptop nogal kraken bij elk geluid dat ze er uit moeten sturen. Je hoort dat geluid wel, maar met heel veel gekraak erbij. Ik heb ook een externe geluidskaart voor op m'n kamer(icm een 5.1 set) en als ik deze erin plug, heb ik hier geen last van.
Dus ik dacht het zal wel aan de drivers liggen. Dus driver verwijdert en de nieuwste driver geinstalleerd.
Maar dit mocht niet baten. Dus ik, na al mijn moeite, besloten om windows opnieuw te installeren, omdat ik dacht dat het aan de installatie lag. Dit bedacht ik omdat bij het opstarten van me laptop(asus) je een geluidje krijgt en dit wordt wel gewoon weergeven.

Dus ik opnieuw installeren. En na de installatie werkt het geluid zonder gekraak.
Ik gooi de cd met drivers erin. Alle drivers worden geinstalleerd. Dus ook die van de geluidskaart, en jahoor, het kraken is weer terug!:evil:

Nu weet ik dat de oplossing niet zo heel moeilijk te bedenken is: nogmaals opnieuw installeren en de audio driver niet installeren!

Maar na onderhand een hele dag met installeren van programma's etc. bezig geweest te zijn, hoop ik toch dat jullie met een andere oplossing komen!
Als ik de driver verwijder, krijg ik helemaal geen geluid meer.
Maar omdat het geluid wel direct na de installatie werkt, zit de juiste driver wel in windows 7. Is er misschien een mogelijkheid om deze weer te activeren? ipv de realtek driver??

hoop toch wel dat jullie mij een oplossing kunnen bieden, maar ik ben toch wel een beetje radeloos op het moment.....

Via apparaatbeheer-besturing voor geluid,video en spelletjes-geluidsapparaat-eigenschappen-stuurprogramma
en dan kiezen voor vorig stuurprogramma?

Laatst bewerkt:
Jaahh!!:thumb::thumb:
Dat is de oplossing:) echt hartstikke bedankt:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan