Windows 7 recovery disc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,
Ik heb de volgende vraag. Ik heb laatst een sony vaio notebook gekocht. Heel tevreden enzo, maar nu lees ik dat windows 7 toch wel beter is dan Vista, ondanks dat ik Vista gewoon goed vond.
Nu heeft Sony mij geen fresh copy van windows 7 gegeven, maar van die stomme recovery discs.....kan ik via die discs windows 7 gewoon ook op mijn desktop zetten, of heeft iemand daar nare ervaringen mee?? Ik denk bijvoorbeeld aan al die extra rommel die Sony erbij levert....of dat het misschien niet eens werkt, omdat het sony only recovery discs zijn ofzo??

alvast bedankt,

Joost

Dat valt te zien of het een zelfgemaakte desktop is of een van een merk.
Als het een zelfgemaakte is zou ik heb zeker eens proberen.

Succes :thumb:

Het is zo'n ding van Alternate...dus een soort van in elkaar gezet.
Bedankt voor het advies iig,

Dat valt te zien of het een zelfgemaakte desktop is of een van een merk.
Als het een zelfgemaakte is zou ik heb zeker eens proberen.

Succes :thumb:

Er staat : een Sony Vaio notebook ;)
Je kan een gewone Windows 7 DVD gebruiken om je laptop te installeren , wel eventjes de drivers downloaden van de Sony website ( als je het exact model geeft , kunnen we het ook wel voor je zoeken ;) ). Brandt deze dan op een CD of zet ze op een USB-stick en installeer deze na de installatie van Windows 7 , en dat zou moeten werken.

Extra programma's die Sony meegeeft ( DVD-afspeelsoftware enz? ) heb je (jammergenoeg) niet meer.

Als je geen Windows 7 DVD hebt kan je natuurlijk ook eens kijken of Sony recovery discs verkoopt van Windows 7 voor je laptop.

Er staat : een Sony Vaio notebook ;)
Je kan een gewone Windows 7 DVD gebruiken om je laptop te installeren , wel eventjes de drivers downloaden van de Sony website ( als je het exact model geeft , kunnen we het ook wel voor je zoeken ;) ). Brandt deze dan op een CD of zet ze op een USB-stick en installeer deze na de installatie van Windows 7 , en dat zou moeten werken.

Extra programma's die Sony meegeeft ( DVD-afspeelsoftware enz? ) heb je (jammergenoeg) niet meer.

Als je geen Windows 7 DVD hebt kan je natuurlijk ook eens kijken of Sony recovery discs verkoopt van Windows 7 voor je laptop.

Hij wilt het op zijn gewone desktop zetten. en dat is een alternate
Een beetje beter kijken ;)

Hij wilt het op zijn gewone desktop zetten. en dat is een alternate
Een beetje beter kijken ;)

Howja , idd ik was te vlug :D

Van die recovery discs heb ik mijn twijfel : deze recovery discs installeren de drivers van je Sony laptop , en die gaan niet werken met je drivers van je desktop ( waarschijnlijk ... )
Overigens : met welk serienummer ga je Win7 activeren ? Die van je laptop mag je in theorie niet gebruiken om te activeren...

Je kan het natuurlijk altijd eens proberen , maar of het gaat werken kan ik je niet garanderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan