Windows 7 recovery probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angelus

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Ik heb een vraagje.

Ik wil windows 7 opnieuw installeren en ik gebruik de recovery dvd's die ik gebrand heb.
Het start goed op en nadat ik de taal heb geselecteerd gaat hij beginnen.
Na een paar tellen krijg ik de melding:

Failed to format Disk 0 partition 3.

Als ik dan op ok klik verdwijnt het scherm en gebeurd er niets.

Wat kan ik doen om windows 7 alsnog opnieuw te installeren?

Alvast bedankt.

Druk eerst op Other Options bij het selecteren van je partitie, en probeer hem dan te formatteren.

Groetjes, WDHBGS

Hoe moet dat? kan niets anders selecteren.
Het is gewoon dat is het en niet anders.

Groetjes.

Hmm... Dan word het een lastiger probleem...

Heb je de mogelijkheid de schijf tijdelijk in een andere computer te bouwen? Je kunt hem dan met die computer opnieuw partitioneren en schoon formateren. Hierna bouw je de schijf terug.

Maar @Angelus kan de Other Options-functie niet vinden.
Hij heeft ook een recovery-DVD, en geen echte installatie-DVD.
Dus dat gaat (denk ik) niet werken.

Groetjes, WDHBGS

Een kort verhaaltje hoe en wat.

Het is een laptop van een jaar oud (packard bell)
Goed merk maar een hel om er wat mee te doen.

Nu geeft hij tijdens het opstarten de foutmelding dat het bestand IEBHO.dll niet correct is geinstalleerd.
Dit heb ik opgezocht en blijkt een schadelijk bestand te zijn.
Ik kom er niet uit hoe ik die moet verwijderen en heb al een paar dingen geprobeerd.

Nu wil ik windows er vers opzetten zodat hij ook eens helemaal schoon is dus 2 vliegen in 1 klap.

Vriendelijke groet.

Maar @Angelus kan de Other Options-functie niet vinden.
Hij heeft ook een recovery-DVD, en geen echte installatie-DVD.
Dus dat gaat (denk ik) niet werken.

Groetjes, WDHBGS

Je hebt de installatie-cd dan niet nodig. (Je boot die computer dan met zijn eigen bestaande windows installatie; je doorloopt dus niet met die computer de installatieprocedure, maar maakt gebruik van de functies van het windows besturingssysteem. Wanneer je hem in een andere computer zet, dan windows starten (Hij moet dan natuurlijk niet van de zojuist ingebouwde schijf opstarten, maar op zijn eigen bootschijf. De ingebouwde schijf wordt dan e: of f: of zoiets, maar in elk geval geen c: ) Via Configuratiescherm (weergeven: pictogrammen) | systeembeheer | Computerbeheer.
Hierin kies je in het linkerdeel van het venster Opslag | Schijfbeheer. Zoek hier de zojuist ingebouwde schijf.
Op deze plaats kun je je partities aanpassen, formatteren enzovoort.
Als dat klaar is kun je opnieuw proberen op je laptop de recovery cd te draaien.
Dit kan zowel in bijvoorbeeld windows-xp of windows-7
Kom je hier niet uit, dan helpen we je weer verder. Succes.

PS: het ziet er naar uit dat er iets mis is met partitie 3. Probeer in elk geval deze partitie òf weg te halen òf te formatteren.
(Wil je voorzichtig zijn, formatteer dan eerst alleen partitie 3 en bouw hem terug. Lukt het dan nog niet, dan weer in andere computer aansluiten en zul je partities moeten verwijderen en of wijzigen.)
Als je de partitie weg haalt, dan kun je partitie 2 groter maken, zodat de ruimte die eerst partitie drie in beslag nam nu door partitie 2 in gebruik genomen wordt.
Je kunt ook alle partities weghalen en gaan werken met 1 schijf met 1 grote partitie. 't Is maar net wat je zelf het handigst vindt.
Ik hoop dat ik bovenstaande een beetje duidelijk heb geschreven; ik vind het soms lastig om bepaalde handelingen goed en begrijpelijk uit te leggen. (Het ligt dan niet aan jou, hoor! Vraag maar waar je tegenaan loopt of wat onduidelijk is.)

PS2: verstandige keuze om een nieuwe installatie uit te voeren als je IEBHO.dll op je computer aan treft.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb tot zo ver gedaan wat je zei, maar in dat schijfbeheer kan ik niet vinden waar ik hem kan formatteren.

Vriendelijke groet.

Nu kom ik misschien als een ontzettende dombo over hahaha maar het is opgelost.
Ik kwam op het heldere idee om systeemherstel uit te voeren naar een punt voor de besmetting.
Nadat ik dat had gedaan, was de melding ook weg.
Hierna heb ik uitgebreid Ccleaner uitgevoerd en de laptop 4 of 5 keer opnieuw opgestart.

De melding is helemaal weg.

Bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan