Windows 7 recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady1204

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2014
Hallo! Ik heb een vraag waar ik na heel lang zoeken nog steeds niet uitkom. Ik heb een samsung laptop met windows 7, een tijdje geleden heb een een systeem recovery uitgevoerd met een cd die ik bij deze laptop had gekregen. Ik had namelijk erg veel last van een trage laptop, veel rotzooi erop wat ik er dus niet meer af kreeg. Ik heb toen mijn belangrijke bestanden zoals foto's, films, muziek etc op de D schijf geplaatst en toen vanaf de cd een recovery uitgevoerd, ik was hierbij in de veronderstelling dat mijn laptop voor terug gezet zou worden naar de fabrieksinstellingen. Dat is ook wel gebeurd alleen de laptop is/was compleet leeg! zelfs de stuurprogamma's voor internet en wifi etc moest ik allemaal handmatig downloaden. Ik heb het een en ander natuurlijk wel kunnen downloaden maar toch heb ik het gevoel dat de laptop nu niet optimaal draait omdat de voorgeinstalleerde progamma's allemaal weg zijn. Mijn vraag is nu, is er een mogelijkheid dat ik de juiste software terug kan krijgen? Zoals het geinstalleerd was toen ik de laptop heb aangeschaft. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Nog even een toevoeging:

Er staat op mijn c schijf nog wel een map windows.old. ik heb ergens gelezen dat ik dus terug kan naar mijn oude installatie, betekent dat ik dus weer terug ga naar hoe de laptop was toen ik hem kocht? en hoe doe ik dit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is raar, meestal krijg je ofwel een Besturingsprogramma cd(recovery cd) zoals W7, Vista of zelf W8 mee of extra cd's met de drivers er op?
Waar heb je die laptop gekocht als ik mag vragen?
Welke voor geïnstalleerde programma's bedoelt u ? refereert u naar drivers?

mvg

Zettekakkers :thumb:

Hoi! Bedankt voor je reactie, ik heb de laptop gekocht bij bcc, het gaat om een samsung i5 laptop met windows 7. In de doos zaten boekjes met 1 cd, recovery cd. Ik heb er dus verder niks bij. Met voorgeinstalleerde programma's bedoel ik eigenlijk van alles, onder andere drivers voor mijn videokaart, maar ook stonden er samsung programma's op die de prestaties van mijn laptop verbeteren, bijvoorbeeld batterymanager. Zo stonden er nog veel meer dingen op die ik nu kwijt ben. Ik heb veel dingen wel kunnen downloaden gelukkig maar toch heb ik het idee dat die gratis gedowloade versies niet zo goed zijn als dat ik alles had.. het blijft raar dat de laptop gewoon helemaal niks meer had, kon er zelfs niet meer op internet. Als iemand nog tips heeft.. graag!

Soms bij andere fabrikanten zoals Medion, Sony, noem maar op staat de drivers of voorgeinstalleerde programma's op de D schijf zoals het ware
een extra partie van +- 5gb kan verschillen van merk. Weet niet of samsung dat bied. zodat als de C schijf moeilijk doet dat je enkel maar de recovery disk
er moet insteken en aan de hand van de D schijf alles terug kunt installeren. Maar blijkbaar is dat in jouw geval dus niet?

Zie hier: http://skp.samsungcsportal.com/integrated/popup/FaqDetailPopup3.jsp?cdsite=nl&seq=436078

Volgens mij geldt dit voor alle Samsung laptops, maar daar kun je snel genoeg achter komen. Denk er om dat waarschijnlijk je complete harde schijf wordt hersteld, dus als je data op D: hebt staan, check dan wel even of da dezelfde schijf is als je C: anders kun je alles kwijt raken. Beste manier is om dat op een externe schijf te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan