Windows 7 resetten, staat de software er al op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elly1989

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Goedendag,

Ik ben een computern00b zeg ik alvast. Ik wil graag mijn Windows 7 resetten (alles eraf halen omdat hij vol met bugs zit enzo), een vriend van me wil dat voor me doen, dus hij heeft me gevraagd om uit te zoeken of de Windows 7 al op mijn laptop voorgeinstalleerd is, zodat we geen CD nodig hebben. Ik weet niet hoe ik dat moet uitzoeken, kan iemand me helpen?

Bedankt.

Bugs? Wat bedoel je daarmee?

Je kan toch eerst proberen de boel op te schonen. Laat cclean de boel opschonen en mbam alle ongewenste software zoals virussen etc verwijderen. Maakt het vaak al een stuk bruikbaarder.

Ron

Hallo Haaren101,

ik heb al CCleaner erop, en ook pc bug doctor en dingen tegen spyware en malware, maar hij blijft raar doen, ook sommige voorgeïnstalleerde programma's doen steeds moeilijker. Ik heb ook veel software erop gezet en weer eraf gehaald en dat laat altijd sporen achter heb ik begrepen. Ik denk dat het het beste is om hem gewoon te resetten. Kun je me helpen uit te zoeken of die Windows zelf erop staat? Het is een Packard Bell laptop Easynote TS, als dat helpt.

Je hebt dus een geactiveerde Windows 7 Home Premium 64-bits.

Nee. Je kunt hier een Windows 7 Ultimate 64-bit downloaden & vervolgens als iso op dvd branden. Door vóór het branden de ei.cfg removal_utility.zip te gebruiken, krijg je de mogelijkheid bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren.
Je moet dit branden als image niet het .iso bestandje los op een DVD branden. Hoe dat moet, zie je hier.
Lees dit artikel voor meer informatie over je nieuwe Windows installatie DVD.

Heb je géén zin om een dergelijke cd cq. dvd te maken, kun je ook een Windows 7 64 Home Premium met SP1 downloaden & branden.

Let op: Deze Windows is Engelstalig. Je kunt hierna door een invoertaal toe te voegen je moedertaal naderhand instellen.
Download Vistalizator (portable) waardoor je een taalpakket kunt toevoegen.
Klik hier voor schermafdrukken hoe e.e.a. werkt. Je ziet aan de linkerkant de downloads voor de taalpakketten.

Laatst bewerkt:
Ok, heel erg bedankt! Blijft dit topic gewoon bestaan zodat ik het aan mijn vriend kan laten lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan