Windows 7 saved mijn dump files nog steeds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsme

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hai.

Ik gebruikte altijd een programma Whocrashed zodat ik kon zien waarom ik soms een bsod kreeg.
Maar nu al lange tijd krijg ik alleen de oude dump files van 2014 te zien.
Wat heb ik zelf gedaan voor ik hier kom vragen?

Ik heb mijn instellingen veranderd.

Ja Write an event to the system log
Ja small memory dump (128)

Heb gelijk weer opstarten even uitgezet maar die was ook altijd enabled.

en dan

%SystemRoot%\Minidump

Maar hielp niet. Dus gaan googlen en ik las dat het kon zijn omdat je page file misschien niet groot genoeg was. Het stond op 3600 MB en automatically manage page size for all drives.
Nu heb ik het veranderd in custom size. Initial size 16 mb en max 4000 mb. Toen een crash laten doen maar nee nog steeds geen dump files.

Mijn systeem heeft van de C schijf nog 45 GB over van de 172 dus dat kan het ook niet zijn.

Het heeft wel gewerkt en was altijd blij met Whocrashed maar nu dus niet.
Iemand weet hoe dit kan?

a. Je zou cleanup tools zoals CCleaner kunnen hebben die automatisch (bijv. bij opstarten etc.) dergelijke crashdumps weggooit.
b. Er wordt alleen een minidump geschreven als het een Windows probleem betreft. Dus als de pc/laptop helemaal uitvalt/herstart vanwege (bijv.) een warmteprobleem of omdat je de aan-uit knop zolang ingedrukt houdt dat de pc/laptop uitgaat dan wordt er geen crashdump geschreven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi hoi

:o Whocrashed ken ik niet ( klinkt interessant zal wel nakijken ! ) maar is het niet zo dat je wat in instellingen van betreffende Whocrashed mist ??
Anders kijk even die zeer mooie een uitleg over dump files en hoe evt. bestaat mogelijkheid dat functie dump files uitgeschakeld is en evt. ook hoe je die opnieuw inschakelen moet/kan etc..etc..

Klik==>> HIER ! <<== Kijk bij Geen MEMORY.DMP aanwezig?

Hoi nog-eens,

Jij vertelde dat je Whocrashed gebruikt toch, kijk maar daar of je PER-ongeluk niet zoiets uit-gevinkt hebt ?? :( ( kijk plaatje ! ! ) ..

ScreenShot008.jpg WhoChrashed.jpg <<== Neem ik aan dat je zoiets weet ?? :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey. erci. Ik heb alles gecheckt. Ccleaner verwijderd gewoon voor de zekerheid en ook de stappen gevolgd van de link die royonix had toegevoegd. Heb toen ook whocrashed verwijderd en daarna weer opnieuw gedownload.Toen viel mij op dat ik niet de optie heb van een complete memory dump zoals bij de instructies . Ik heb alleen kernel dump en een mini dump waar ik uit kon kiezen.
Gaan zoeken en dat blijkt dus te komen omdat mijn intern geheugen groter is dan 2 gb ram zo iets. Ik moest iets in het register veranderen en dat heb ik gedaan. Toen weer opgestart en whocrashed expres laten crashen.(Ik kon dus nu wel de complete memory dump kiezen.
Vreemd genoeg zag ik weer alleen dumps uit 2014 staan maar toen ik naar beneden scrolde en de conclusie vond haden ze het over een probleem wat ik recent heb gehad.

Crash Dump Analysis

Crash dump directory: C:\windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer

Dan krijg ik allerlei analyses van minidumps uit 2014 dus nog steeds hetzelfde maar de conclusie was:

27 crash dumps have been found and analyzed. Only 10 are included in this report. 2 third party drivers have been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

impcd.sys (Intel(R) Turbo Boost Technology Driver, Intel Corporation)
athrx.sys (Qualcomm Atheros Extensible Wireless LAN device driver, Qualcomm Atheros Communications, Inc.)
en dan met een link.

Dus ik denk dat het nu wel werkt.
Met een beetje hulp van jullie en een beetje gezoek van mijzelf en gefriemel in de register.

merci.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan