Windows 7 > sbs sever 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasv

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
Momenteel na upgrade , schone installatie van windows server 2003 sbs sp2 gedaan, alle computers die voorzien zijn met XP, kunnen we probleemloos in het domen xxx.local aanmelden.

alleen alle computers die met windows 7 Prof. zijn uitgerust kunnen we niet aangemeld krijgen. hij geeft de volgende fout melding:

volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de SRV-bronrecord voor de servicelocatie in DNS die wordt gebruikt om een Active Directory-domeincontroller (AD DC) te vinden in het domein xxxx.local:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.xxxxx.local

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

- De DNS SRV-records die nodig zijn voor het vinden van een AD-domeincontroller voor het domein zijn niet bij DNS geregistreerd. Deze records worden automatisch bij een DNS-server geregistreerd wanneer een AD-domeincontroller aan een domein wordt toegevoegd. Deze records worden periodiek bijgewerkt door de AD-domeincontroller. Deze computer is geconfigureerd voor gebruik van DNS-servers met de volgende IP-adressen:

192.168.1.2

- Voor één of meer van de volgende zones geldt geen delegatie naar de onderliggende zone:

xxxxx.local
local
. (hoofdzone)

wie kan mijn verder helpen?, en of is al eerder tegen dit probleem aangelopen...

Laatst bewerkt:
U bedoeld op de windows 7 pc`s dns ingesteld ?

antwoord = nee

Wat me ook opviel op de win2003 sever is dat de DHCP niet gestart wordt, kan die zijn dat er momenteel nog een 2e server in de netwerk draaid ?

1e server (deze draaid nu) staat ingesteld op:

Ip adres: 192.168.1.2
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gatway: 192.168.1.1

Preferred DNS: 192.168.1.2
Alternate DNS: . . . .

2e server (momenteel geconfigd) staat ingesteld op:

Ip adres: 192.168.1.95

Preferred DNS: 192.168.1.95

Wat zit hier fout ?

Laatst bewerkt:
Wat me ook opviel op de win2003 sever is dat de DHCP niet gestart wordt, kan die zijn dat er momenteel nog een 2e server in de netwerk draaid ?

De DHCP service (lees: DHCP client) bedoel je ?
Dat klopt, een server heeft een vast IP en dient ook geen DHCP te ontvangen, daarbij valt je DHCP niet uit als er nog 1 draait in je netwerk.

1e server (deze draaid nu) staat ingesteld op:

Ip adres: 192.168.1.2

Preferred DNS: 192.168.1.2

2e server (momenteel geconfigd) staat ingesteld op:

Ip adres: 192.168.1.95

Preferred DNS: 192.168.1.95

Wat zit hier fout ?

Hier valt weinig aan te zien, ik zou even 1 zo'n -niet werkende- computer in een werkgroep plaatsen, opnieuw opstarten en weer opnieuw aanmelden bij het domein. Ik denk dat het probleem in je DNS server zit, als je daar gaat kijken zie je de PC's die goed werken daartussen staan met Computernaam en IP nummer, de PC's die niet werken staan er denk ik niet tussen (??) ...

Laatst bewerkt:
De dhcp server van SBS stopt er mee als er nog een dhcp server in het netwerk bevindt. Dit vind je ook terug in de logboeken. Mocht je win7 pc's in het domein willen joinen moet je handmatig de dns server in de netwerkconfiguratie van de win7 pc's zetten en zodra de pc's dan in het domein zitten kun je de dns weer op automatisch zetten.

De DHCP service (lees: DHCP client) bedoel je ?
Dat klopt, een server heeft een vast IP en dient ook geen DHCP te ontvangen, daarbij valt je DHCP niet uit als er nog 1 draait in je netwerk.

Hier valt weinig aan te zien, ik zou even 1 zo'n -niet werkende- computer in een werkgroep plaatsen, opnieuw opstarten en weer opnieuw aanmelden bij het domein. Ik denk dat het probleem in je DNS server zit, als je daar gaat kijken zie je de PC's die goed werken daartussen staan met Computernaam en IP nummer, de PC's die niet werken staan er denk ik niet tussen (??) ...

Momenteel, is de windows 7 PC terug gezet naar windows XP, aangezien hier maar 1 programma op hoeft te draaien (dit is nu opgelost).

Maargoed, nog steeds blijf ik een conflict houden op de nieuwe SBS (2e) server.
Omdat hij in conflict lijkt te zijn met de 1e eerste server in het zelfde netwerk, kan ik hier door geen static ip instellen en ook niet de internet en netwerk configuren via de server configuratie... ok al stel ik de IP`s zoals bovengenoemd in de DHCP wil niet starten op de 2e server.

Wat gaat hier fout nog..?

De 1e server is domain controller + de bijbehorende taken? Dan heb je eigenlijk niks aan een sbs server. Die wil alleenheerser zijn op het netwerk en dult geen 2e DC, dhcp server etc. SBS moet dus domain controller worden en de andere server als "member" server ingesteld worden.

De 1e server is domain controller + de bijbehorende taken? Dan heb je eigenlijk niks aan een sbs server. Die wil alleenheerser zijn op het netwerk en dult geen 2e DC, dhcp server etc. SBS moet dus domain controller worden en de andere server als "member" server ingesteld worden.

Deze server is nieuw en zal straks de oude in het netwerk vervangen, maar opdat op de nieuwe server en andere software paket draait, moet deze nog ingericht worden.

>> maar als ik het goed begrijp kan ik dit beter in een apart netwerk hangen? afzonderlijk van de andere server, maar internet is wel verreist.

Laatst bewerkt:
Het makkelijkste is om een nieuw domein op te zetten.

Om een 2de domeincontroller in een SBS netwerk te hangen is wel mogelijk, maar ook een rampenplan.

@dvanleur

Dit heb gedaan, een nieuwe domein.
maar ze blijven elkaar beite.

Kun je hier een overzicht plaatsen van de ip adressen van de servers, de gateways en de dns servers? Kun je dit ook voor de werkstations doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan