Windows 7 schone instrallatie of clone

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenford

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Hallo,

Ik ga een ssd kopen maar ik weet niet goed hoe ik windows moet instralleren.
Nu is mijn vraag,

Zit er verschil in een schone instrallatie en een clone qua snellheid?
En wat kan ik heb besten doen? Een clone maken van mijn huidige hdd en die op de ssd zetten of een schone instrallatie??

Alvast bedankt

wel als je een kloon gemaakt hebt van een windows7 machine moet je rekening houden met drivers ik maak mijn clonen zonder de drivers omdat ik uit ervaring heb ondervonden cloonen zonder drivers geven minder problemen dan met.

nu hebben we hier een systeem boot over network ( instalatie dan over network) PXE zit standaar in de meeste laptops en pc's dat je toe laat om een image van de server te openen en te installeren vanop het netwerk dus een clean install.

indien je hier verder geen kennis op hebt is het nog altijd het beste voor installatie uit te voeren met het dvd'tje.
hoe je Windows moet installeren is heel simpel installeer de ssd drive start de pc op ga in je bios wijzig de boot sequentie da de cd / dvd drive de eerste primaire opstartbar schijf is voer de dvd in sla de instellingen van de bios op .
de pc zal herstarten en er zal gevraagd worden of je vanaf de cd drive wilt op starten en dan kan je gewoon de leuke wizzard ;) van Windows gaan volgen en dan zou de installatie binnen de 15 minuten of sneller klaar zijn met een goede ssd drive

Have fun ;)

ik zou gewoon een schone installatie kiezen, omdat dit beter is in de optimalisatie van de ssd.
Kies ervoor om de storage controller via ahci te laten werken de bios, in veel gevallen is dit niet standaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan