Windows 7 Service Pack 1 installatiefout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remq

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Hallo,

Bij het installeren van Windows 7 Service Pack 1 gaat er iets mis. Wanneer de Service Pack gedownload is en ik mijn laptop afsluit gaat hij het service pack installeren. Bij 30% sluit hij af (dat schijnt te horen, daarna moet hij als het goed is weer verder gaan) maar wanneer hij weer opstart krijg ik bij het laden van Windows in een flits een blauw scherm te zien en start hij weer opnieuw op. Dit herhaald zich, dus moet ik hem telkens terug zetten met Windows Systeem Herstelpunt.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Groeten Rem

P.S: Het gaat om Windows 7 Ultimate Edition
P.P.S: Ik heb recentelijk mijn RAM van 4GB naar 8GB uitgebreid, maar wanneer ik de extra 4GB weer verwijder doet hij het ook niet.

Kun je C:\Windows\SoftwareDistribution\ReportEvents.log eens uploaden op Mijn bestand?

a. Je kunt de computer schoon opstarten om de update handmatig te installeren.

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=5842 (KB2893984)

b. Dubbelklik op het gedownloade bestand.
c. Je kan ofwel Klik op Uitvoeren om de installatie te starten of je kunt klikken op Opslaan. Sla het op op het bureaublad en start de installatie nadat de update volledig is gedownload.
d. Na het installeren van de update, herstart de computer.

Helaas, ik heb het net geprobeerd te doen zoals jij het zei maar zodra hij windows begon te laden kreeg ik weer het blauwe scherm. Ik heb hem weer met een systeemherstel terug gezet.

Ok:

Even aanmelden als (een) Beheerder.
Start, Alle programma's, Windows Update.
Klik op Instellingen wijzigen.
Vink daar Microsoft Optionele Updates AAN, plus wat je verder leuk vindt (bv. Alle gebruikers toestaan...).
OK.
Klik in het hoofdscherm Naar Updates zoeken.
Controleer de lijst, ook de Optionele & met name Hardware.
Selecteer alle Updates, behalve ServicePack1.
Herhaal, & eventueel herstart na elke ronde, dit totdat alleen ServicePack 1 over blijft.

Probeer die na de herstart dan nog eens te installeren.

Lang verhaal kort: Er zijn altijd een aantal voorbereidende updates noodzakelijk alvorens een ServicePack geinstalleerd kan worden.

Lukt het weer niet, horen we het wel, & dan is het tijd voor het grove geschut. ;)

Hmm, ik denk niet dat het uit zal maken, aangezien ik alleen maar language packs heb en software-gerelateerde updates. Geen Microsoft Optionele Updates.
Untitled.png
2.png

Ok, aha, even een vraagje: Ik zie dat je Windows in het Engels lijkt te staan, maar heb je ooit een LanguagePack geinstalleerd?

Dan moet dat sowieso eerst gedeinstalleerd worden.

Haal SURS maar alvast op, in de oorspronkelijke Windows-taal & let op juiste bit-versie:

http://support.microsoft.com/kb/947821

Ik heb inderdaad een Engelstalige Windows installatie. Ik heb hiervoor een Nederlands taalpakket geïnstalleerd maar deze nog niet geactiveerd (voor het geval dat zou moeten). Ik zal deze verwijderen en jouw Microsoft support link methode proberen. Ik laat het wel weer weten of het lukt.

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan