windows 7 sluit spontaan af

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
sorry voor de typefout het moet spontaan zijn.

Mijn nieuwe installatie van Windows 7 geeft wat problemen.

Als ik op een andere pc aan het werk ben dan gebruik ik mijn windows 7 pc om muziek te luisteren.
Na een voor mij onbekende tijd ( het gebeurd niet regelmatig ) . sluit de pc spontaan af !

Ik kan dan wel weer herstarten alleen kom ik in het zwarte scherm waarin ik kan kiezen voor normaal starten.
Er is dus iets mis en het kan niet de energiestand zijn want die heb ik ingesteld als nooit uit.

Wie kan mij helpen het probleem op te sporen ??

Is er niet ergens een leesbaar log bestand of zo waar ik kan lezen wat er gebeurd voordat hij uitschakeld.

Met vriendelijke groeten

Eddy van de Waerdt
 
Je logboeken krijg je te zien door naar Start > Uitvoeren te gaan en daar eventvwr in te typen.
In het venster dat opent zie je aan de linkerkant verschillende categorieën, bijvoorbeeld Toepassing, Beveiliging en Systeem. Het kunnen er ook meer zijn. Kijk wanneer je problemen met je pc hebt even naar elke categorie om te zien of daar foutmeldingen of waarschuwingen staan. Foutmeldingen worden met een rood icoontje aangegeven, waarschuwingen met een geel icoontje.

Ik weet niet of je er wat aan hebt en de engelse taal een beetje machtig bent.
http://www.prevx.com/blog/140/Black-Screen-woes-could-affect-millions-on-Windows--Vista-and-XP.html
 
Laatst bewerkt:
Het logboek geeft aan dat er is afgesloten zonder melding of zoiets.

Ik zit me te bedenken : zou mijn voeding het probleem kunnen zijn ??? Ik gebruik een
300 watt voeding van een jaar of drie oud !.

Want zojuist hoorde ik een zachte tik in de kast en nog geen tel later stopte hij ermee.

Opstarten gaat dan weer wel, maar moet ik wel kiezen voor normaal starten en dat geeft voor mij aan dat er wel wat mis moet zijn.

Ik ben in veilige modus een geheugen test aan het doen en tot op heden komt daar geen fout uit.
 
Als eerste wil ik weten of je de rc 1 ( release candidate) hebt of de RTM versie.
En heb je alle updates wel goed geïnstalleerd??
 
ik heb de RTM versie en alle updates zijn gedaan.

Ik heb voor alle zekerheid een zwaardere voeding gekocht en ga nu kijken of dat effect heeft.
 
De nieuwe voeding heeft effect.

Hij is niet meer uitgegaan en ook branden gaat goed.

Ik vind het erg stom van mezelf dat ik daar niet eerder op gekomen ben.

Als ik het allemaal analyseer had ik eigenlijk kunnen weten dat de voeding het was.!!!

Maar zo zie je maar : soms zien we simpele dingen over het hoofd.


Ik zet deze vraag dus op OPGELOST
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan