Windows 7 SP1 Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ejlatuheru

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2010
Hallo,

Heb Windows 7 Home 64 op desktop en notebook. Heb desktop via kabel en laptop draadloos op router en laptop. Had geen internet problemen. Ben niet deskundig.

Heb SP1 geinstalleerd op desktop. Heb geen netwerkproblemen, maar kan toch niet internet op met Firefox (Internet Explorer ook niet). Met netbook (zonder SP1) heb ik dit probleem niet. Kan met desktop geen beroep doen op eerder herstelpunt, want die zijn niet gemaakt. (Vreemd, want weet niet beter dan dat die automatisch worden gemaakt bij installatie SP's.)

Vanochtend weer vanaf desktop gestart met poging om probleem te verhelpen. Krijg melding dat Avast virus-definities automatisch zijn bijgewerkt. Dus toch wel internetverbinding? Nee, Firefox en Internet Explorer blijven wachten op verbinding, die er dus niet komt.

Via netbook op internet gezocht, maar geen oplossing gevonden.

Iemand van jullie enig idee over oorzaak van en oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de moeite!

Had je virusscanner en Firewall uitgeschakeld voor de installatie van SP1?

Nee. Vreemde is dat sommige applicaties blijkbaar wel (aVast en uTorrent) en andere weer niet (Firefox en Thunderbird) internet op kunnen. Volgens Windows 7 heeft systeem geen internetproblemen. Dat spoort dat met sommige applicaties wel internet op gaan. Maar waarom die andere dan niet? Heb gekeken instellingen van applicaties in firewall (PCTools Firewall Plus) zijn gewijzigd, maar zover ik kan nagaan is dat niet het geval.

Laatst bewerkt:
Sluit de Firewall eens.
Kan je dan op Internet?
Uiteraard weer aanzetten.
Hebben die toepassingen wel toestemming in de Firewall.

Ik vraag dit n.a.v. http://forum.avast.com/index.php?topic=72465.0

Kijk eens wat wat er staat over Avast in het eerste item m.b.t. Webshield?
Heb je dan wel Internet?
Weer inschakelen.

Je bent niet de enige die dat ondervindt ( http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/PC+Tools+Firewall+Plus+firewall?page=1 ).
Wellicht deze firewall uninstallen en een andere gebruiken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, inclusief links!

Ook na uitschakelen firewall konden Firefox en Thunderbird internet niet op. Ligt dus blijkbaar niet aan firewall.

Link naar aVast-forum (eerste item) bood uitkomst. Na uitschakelen van aVast-schilden gingen Firefox en Thunderbird internet op. Dat bleef zo na weer inschakelen van aVast-schilden. Probleem lijkt dus veroorzaakt door aVast (in combinatie met SP1).

Workaround is nu na elk opstarten aVast-schilden even uit en aan zetten. Ga er vanuit dat aVast snel met een echte oplossing komt.

Laatst bewerkt:
Of er moet een update zijn van je Avast programma?
Dan zou ik Avast verwijderen en na een herstart opnieuw installeren.

Blijft het probleem. dan zal je je toevlucht tot een andere virusscanner moeten zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan