Windows 7 spontaan lelijke interface

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michieldewit

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste mensen,

Ik heb een klein probleempje met Windows 7 waar waarschijnlijk een simpele oplossing voor is.

Alle vensterkleuren zijn lelijk geworden en wanneer ik bijvoorbeeld mijn muis op een geopend programma houd in de startbalk, zag ik voorheen keurig miniatuurweergaven van alle geopende vensters. Nu zie ik slechts tekst (Windows 7 - Nieuw vraag plaatsen - Google Chrome).

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Michiel de Wit

met de rechter muis knop op het bureaublad klikken, dan naar aan persoonlijke voorkeur aanpassen gaan, daar kies je windows 7 aero of een ander aero thema wat je ingesteld had

Nope, verandert wel de achtergrond, geluiden balkkleur etc. Maar de miniatuurweergaven van de vensters etc blijven weg.

Toch bedankt voor je reactie.

Laatst bewerkt door een moderator:
dan heb je misschien een te lage prestatie index score of je driver van je videokaart is niet geupdate

Aero peek

Ik ben inmiddels in ieder geval wat wijzer, hetgeen dat bij mij staat uitgeschakeld heet Aero Peek:

Aero Peek geeft u röntgenogen waarmee u door alle geopende vensters het Windows 7-bureaublad kunt zien. Wijs het einde van de taakbalk aan en kijk hoe geopende vensters direct transparant worden waardoor u zicht hebt op alle verborgen pictogrammen en gadgets.

Als u snel een verborgen venster wilt zien, wijst u het bijbehorende miniatuurvoorbeeld op de taakbalk aan. Nu wordt alleen dat venster weergegeven op het bureaublad.

Peek is onderdeel van de Aero-bureaubladbelevenis en is te vinden in Windows 7 Home Premium, Professional, Ultimate en Enterprise. Als het u bevalt, zijn er nog twee nieuwe gerelateerde functies beschikbaar: Shake en Snap.

Het zou er zo uit moeten zien: aero_peek_uitschakelen_2.gif

Maar de optie is bij mij niet aanwezig: Geenaeropeek.png

Het vreemde vind ik dat dit spontaan is gegaan. Het is niet zo dat deze optie niet is mee geïnstalleerd met Windows, want het heeft altijd gewerkt.

Groetjes, Michiel

probeer eens beste weergave ipv automatisch selecteren
en anders toch even kijken wat je prestatie index score is (rmk op deze computer en dan eigenschappen)

Beste weergave lost het probleem in ieder geval niet op. Heb even naar mijn prestatie-index gekeken. Daar staat een 4,9 met een 5,8 voor grafisch en een 6,3 voor grafische weergave voor spellen (dit zegt mij niets).

Ben nu in ieder geval de drivers van mijn videokaart aan het updaten. Hoop dat dit enige uitkomst biedt.

dan is je prestatie index scoren niet het probleem maar ik hoop dan dat de drivers updaten werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan