Windows 7 + ssd werkt niet samen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyGeraets

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
41
Hallo,

Ik heb op mijn Asus K53S een SSD van 60 GB geinstalleerd en een gewone schijf van 250 GB.
Ik heb op deze laptop windows 7 enterprise geinstalleerd, als ik deze opstart via de ssd gaat dit super snel.
als ik deze afsluit kan ik hem uren aan laten staan maar komt er geen beweging in. (hij blijft dan op het blauwe scherm met afsluiten staan)
Hij sluit echter wel gewoon af als ik hem opstart via veilige modus, F8 bij het opstarten??

Help mij plz ik kan zo niet fijn werken.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
kijk in je logboeken of je de veroorzaker kunt vinden (run>eventvwr.msc).
 
Iedere keer nadat het systeem opnieuw wordt opgestart krijg ik deze critice melding.

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

De stroom is niet uitgevallen ja misschien omdat ik de computer uit zet via de aan en uit knop.
Verder weet ik niet wat ik hier mee aan moet, Zelf de ICT leeraren op mijn opleiding weten niet wat het probleem kan zijn.
 
Mag toch hopen dat je de pc correct afsluit i.p.v. de aan- uitknop te gebruiken.
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten
Die melding krijg je niet voor niets. Als hij in de veilige modus wel normaal afsluit dan zou ik eens het volgende proberen:
run>msconfig>opstarten, deselecteer alles wat daar angevink staat en start opnieuw op.
Nu vink je ze 1 voor 1 (telkens herstarten) weer aan totdat je pc weer blijft hangen. Dan weet je hopelijk wie de boosdoener is (de laatste die je hebt aangevinkt) die het afsluiten verhindert.
Het is mss even wat werk (afhankelijk v.d. items die normaal mee opstarten) maar dan heb je ook wat. :D
 
Laatst bewerkt:
helaas zit het probleem hier ook niet bij, Kan het misschien liggen aan de Master Slave settings van de hdd want als ik de HDD eruit haal dan sluit windows wel gewoon af met de ssd erin??? ik snap het niet helemaal.

''Mag toch hopen dat je de pc correct afsluit i.p.v. de aan- uitknop te gebruiken.''

Hoe wil ik het systeem fatsoenlijk afsluiten zonder de aan-uitknop te gebruiken? dat is het probleem juist.
 
Fris me even op, kunnen er in jouw laptop 2 schijven dan? Of verwissel je de schijven regelmatig? Of ik begrijp het verhaaltje niet helemaal. :eek:
Ik heb op mijn Asus K53S een SSD van 60 GB geinstalleerd en een gewone schijf van 250 GB.
Op de site van Asus kan ik daar niets over vinden.
 
Inderdaad die heb ik er zelf ingezet. maar dit zou tog gewoon moeten werken
 
Probleem heb ik wel vaker gehad (was volgens mij met een HP laptop) ik denk dat het een instelling is in de bios van je 2e (250 GB) schijf.
Ik weet zo niet precies meer welke instelling, maar als je van je bios ff een foto post dan komt het vast wel weer naar boven
 
Neee,

dit is wat ik zojuist te zien kreeg.

Mijn Fans waren vervelend hard aan het draaien.

2012-05-04 23.05.35.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na wat onderzoek, hier trouwens de uitleg van je Bug_Check_Code,
is hier nog een link met een mogelijke oplossing (laatste thread). Beide links zijn in het Engels.
Kijk eens in je Bios of de sata-controllers op AHCI-mode staan.
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar de thread heeft me niet gehopen. ik heb wel wat interresants op google gevonden. alleen een klein probleempje Asus K53sv hdd in optical drivebay caddy probleempje, ik kan mijn bios niet downgraden.
Hello I have a problem with my k53sv laptop with a i5 2430m.

I installed a hdd optical drive caddy because I wanted to install an ssd and ssd.

But now my laptop doesn't shutdown reboot or goes in to sleep.

It hangs black screen, I think it has something to do with the bios.

It coldboots just fine and two hdds are found by my bios (ssd and normal hdd).

In windows the two hdds show up.

Something interesing is that in the bios update changelog from 306 it mentions a patch to stop the odd tray from tray out.

This patch ****s up the shut down and sleep and reboot.

I downgraded the bios to 300 and the problem was gone, this bios was before the patch but not ideal because id doesn't clock down the cpu. it always runs on 2,8 ghz wich makes the laptop very hot and the fan becomes noisy.

My question is: can the patch be removed in bios update 315? or maybe the next bios update?

more and more people install a optical drive caddy for hdd so more people will have this problem in the future!

I cant downgrade tot bios 210 because then the new i5 2430m will not be supported!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het opgelost, ik heb mijn bios gedowngrade naar versie 300, ik hoop dat ASUS bij de volgende bios update deze patch verwijderd. Maar gelukkig is mijn probleem nu opgelost.

Het updaten moet via afudos omdat je daar wel downgrages kan uitvoeren.

Bedankt voor het helpen. Hier kan een slotje op.
 
Toch erg vreemd dat je een Bios moet downgraden om je zaakjes werkend te krijgen. Was dat de oorspronkelijke versie van je Bios? Duidelijk een bug in de patch van Asus lijkt mij. :eek:
Mooi dat het je uiteindelijk zelf gelukt is, zijn we weer wat wijzer geworden. :D
We raken dus nooit uitgeleerd blijkt maar weer. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Idd ik hoop dat asus deza patch bij de volgende bios update verhelpt. maar we leren door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan