Windows 7 staat op C:, Windows Server 2012 op D: . Windows Server moet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
352
Ik heb dus een dual boot op mijn laptop, met Windows 7 en Windows Server 2012. Windows Server 2012 staat op de D: partitie, samen met nog wat andere data die ik liever niet kwijt ben.
De D: formatteren is dus geen optie, maar ik wil die Windows Server eraf. Ik vond niet direct een uninstall.exe of iets dergelijks, wat het natuurlijk iets moeilijker maakt.

Iemand een idee hoe ik Windows Server van mijn D: krijg, en de andere data blijft?
 
Je kan die data, die je niet kwijt wil, toch overzetten op C?
 
Ik ga ervan uit dat daar de ruimte niet voor is. Maar je zou met BCDEDIT de link naar de startbestanden van Windows 2012 weg kunnen halen, en dan vervolgens alle systeemmappen wegmikken. Eigen risico he? Ik zou er gewoon een externe schijf aan hangen, data kopieren, D: snelformateren en data terug. Kost wat meer tijd, maar als je data belangrijk is geeft dat niet.
 
Je kan die data, die je niet kwijt wil, toch overzetten op C?
Er staan ook heel wat games die ik liever niet overzet naar een andere partitie, odmat die programma's/shotcuts dan niet meer werken. En idd, er is ook gewoon te weinig ruimte op de C:.

Ik ga ervan uit dat daar de ruimte niet voor is. Maar je zou met BCDEDIT de link naar de startbestanden van Windows 2012 weg kunnen halen, en dan vervolgens alle systeemmappen wegmikken. Eigen risico he? Ik zou er gewoon een externe schijf aan hangen, data kopieren, D: snelformateren en data terug. Kost wat meer tijd, maar als je data belangrijk is geeft dat niet.
Het is meer een ongemak dan belangrijke data, er staat gewoon heel veel GB aan multimedia op + games die ik lievern iet opnieuw installeer.

Als er een andere optie is dan formatteren, dan neem ik graag die.
 
bcdedit /delete {4c21825f-e04b-11dd-b760-00195b61617a}
NOTE: This deletes the boot entry {4c21825f....} completely. In order to delete an {ntldr} entry, you must use the /f switch to force deletion: bcdedit /delete {ntldr} /f

Na wat Googelen kwam ik daarop uit, komt van hier
Denk dat ik het daarmee kan doen?
Heb ook al zo'n backup genomen van mijn BCDEDIT, want ik vertrouw het toch niet helemaal.
 
Ja altijd handig om 'm te exporteren, kun je 'm nog terugzetten. Dit haalt dus NIET windows 2012 weg, past alleen de bootloader aan (daarna kun je dus geen W2012 meer kiezen).
Opstarten in W7 en daar kun je via de verkenner gewoon de d:\windows, d:\program files, etc folders verwijderen.
 
'This operation was succesful'

Bedankt alvast :)
Dus nu gewoon, zonder te rebooten ofzo, kan ik die bestanden van Windows op mijn D partitie wegsmijten?

Er staat ook een 4,5 GB grote pagefile.sys in de D: partitie, mag die ook weg (aangezien hij niet op de C:/ staat neem ik aan dat hij bij WS 2012 hoort, en niet bij mijn Windows 7)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer ik de Program Files en Windows Map wil verwijderen, geeft hij constant messages of ik wel zeker ben dat ik dit wil doen, die file is beschermd, je moet admin zijn, ....

Ik ben admin en ik wil die files weg, maar ik kan gewoon blijven klikken op 'Probeer opnieuw'.
 
De rechten van W7 zijn natuurlijk niet synchroon met die van 2012. Dus jouw admin creditials zijn niets waard op de speciale W2012 mappen.
Even rechtsklikken op de map en bij beveiliging/Geavanceerd de 'huidige' admin eigenaar laten worden en alle rechten even. En vervolgens laten overerven door alle submappen/bestanden (geforceerd overnemen).

PS Ik neem dan wel aan dat je NIETS op D:\Program Files hebt geïnstalleerd vanuit je W7 C: partitie!

PS1: de PageFile is je virtuele geheugen en zal inderdaad wel van 2012 zijn. En als ie van W7 is kun je 'm toch zo niet verwijderen omdat het bestand in gebruik is. Dus kan geen kwaad om 'm weg te halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik sta al op full control, met alle vinkjes aan, bij de eigenschappen. Zowel Administrators (Vincent-Laptop\Administrators) als Users (Vincent-Laptop\Users) hebben full control, en ik ben momenteel Users Vincent-Laptop volgens whoami bij de CMD.

Ik heb er niets op geïnstalleerd nee, niet in die mappen at least.
 
Ja, op Windows 7 is dat direct uitgezet. Jemig wat haat ik zo'n problemen toch met rechten, als ik de admin ben, moet ik gewoon alles kunnen in deze OS, .
 
Open eens een command prompt (met admin rights, maar dat zal niet hoeven als uac uit is) en type
rd /s "d:\program files"
Let wel op de D: want anders gooi je de W7 bestanden weg
 
Bij alle files zegt ie - Access is denied. Ik ben zeker dat het een elevated prompt is. Sorry voor het ongemak, dit is voor u ook niet plezant denk ik :confused:
 
Ach, ik ben voornamelijk benieuwd wat er nu fout gaat. We zijn al een heel eind :)
Voeg je huidige gebruikersnaam ook nog eens toe met full rechten (dus niet alleen de groep admins). Er staan ook niet toevallig ergens een deny aan?

Wat je anders ook nog eens zou kunnen proberen: alle rechten verwijderen, opnieuw opstarten, rechten terugzetten.
 
Users (Vincent-Laptop\Users) staat overal met full control, en geen vinkjes bij deny.

Rechten verwijderne is niet gelukt omdat ie ook daar errors geeft, ivm rechten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb dit gedaan, toen ik via de Administrator account naar mijn D: schijf ging, stonden alle mappen in het blauw, behalve de Program Files, Program Files (x86), ProgramData en de Windows map. Die stonden in het zwart.

Toen ik die mappen probeerde te verwijderen, opnieuw de melding dat ik toestemming nodig had, hij wou ze niet verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan