Windows 7 start niet meer op na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Hey allemaal,

(waarschijnlijk) sinds de laatste update start ineens mijn Windows 7 Ultimate 32-bit laptop niet meer op. Ik kom nog wel door de BIOS heen, maar op het moment dat de laptop het echte besturingssysteem probeert op te starten, gaat het mis.

Ik krijg deze informatie:

Bestand: /Windows/System32/winload.exe

Status: 0x0000428

Informatie: Kan de digitale handtekening voor dit bestand niet controleren

Ik heb al met behulp van een (gedownloade) herstel cd de boel proberen te herstellen, maar teruggaan naar een herstelpunt van 12-01 werkt niet, en teruggaan naar een herstelpunt van 06-01 haalt niets uit. Verder zijn er geen herstelpunten beschikbaar.

Ik heb met een command prompt geprobeerd de code's 'CHKDSK C: /R' en 'SFC /SCANNOW' (ik weet niet of die laatste iets uithaalt...) geprobeerd. Ook heb ik geprobeerd het bestand 'winload.exe' in de map system32 van de herstelschijf te kopiëren naar de gewone Windows 7 installatie, maar dit heeft ook niets uitgehaald.

Startup Repair heeft ook niets uitgehaald

Ik heb zelfs geprobeerd (als laatste redmiddel) de winload.exe van mijn Windows 7 64-bit Ultimate PC te kopiëren naar de kapotte laptop, maar ook dit heeft niet gewerkt.

Dus: weet iemand wat ik nu nog zou kunnen doen, of heeft iemand toevallig een winload.exe bestand voor Windows 7 Ultimate 32-bit?

Alvast bedankt voor de hulp!

Oh ja, ik ben nu bezig met de gewone installatieschijf van Windows 7. Net teruggevonden dus nog niet eerder mee kunnen proberen. Fingers Crossed!

Job

Kun je nog wel opstarten in veilige modus (F8 tikken direct bij opstarten...)

Nee, dat ben ik inderdaad vergeten te melden. Normaal gesproken kan je door op F8 te klikken inderdaad allerlei extra opties krijgen, maar als ik nu op F8 klik, dan krijg ik weer dezelfde melding. Terwijl er in de uitleg van het probleem nota bene staat dat ik ook op F8 kan klikken en daarna kan kiezen voor 'opstarten in laatst bekende juiste configuratie' (ofzo)!

Kan je hier iets mee? Ik niet...

Als ik me goed herinner laadt Winload de schijfconfiguratie. Zonder een geladen geldige schijfconfiguratie gaat er niets opgestart worden.

Eerst kijken met de recovery-opties van de normale Windows 7 schijf of je Opstartreparatie kunt doen. Werkt dat niet, dan zul je (in diezelfde recovery-opties van de W7 schijf) moeten kiezen voor commandprompt.

Zie verder hier wat je daar kunt doen/uitproberen.

Succes,

Tijs.

Ties,

Hartstikke bedankt. Ik 2 uur bezig met klooien, jij komt met een regeltje code en hij doet het weer...

Heel erg bedankt!

Ik heb zowel 'bootrec /FixBoot' als 'bootrec /FixMbr', 'bootrec /ScanOs' en 'bootrec /RebuildBcd' geprobeerd. Ik heb het idee dat 'bootrec /FixBoot' de computer gefixt heeft, maar misschien is het een van die andere commando's geweest.

Job

Fijn dat het gelukt is. :)

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan