Windows 7 start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullzeye26

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hoi allemaal,

Na het installeren van een update voor mijn firewall moest mijn computer opnieuw opstarten. bij het afsluiten bleef de computer hangen in een update van windows. Na 3 kwartier niks gebeurd heb ik de computer uitgezet en vervolgens opnieuw aangezet. Hij wil nu echter niet meer doorstarten. De computer blijft op zwart scherm staan en herstart zichzelf na enkele seconden. ik heb geen kans om een setup of bootmenu op te starten.

Ik heb geprobeerd om een windows PE cd te gebruiken. Deze ziet de computer niet en hij herstart na enkele seconden zwart scherm.

Is mijn computer nog te redden?:confused: zo ja, wat moet ik hiervoor doen? Graag jullie hulp!

Groet,

Remon

systeemgegevens:
ik heb een packard bell laptop, windows 7 32 bits.

probeer tijdens het booten van de pc herhaaldelijk op F8 te drukken. Je krijgt dan een keuzemenu voor opstarten, kies hier de veilige modus. Als je daarin kan opstarten, probeer dan systeemherstel te doen middels een herstelpunt voor de windows update ;)

Heb ik geprobeerd, dit heeft geen effect. De computer reboot voordat f8 werkt denk ik

kan je nog wel in de BIOS geraken? Zo ja, staat je dvd-station dan als eerste bootdevice? Dit moet namelijk om van de windows dvd op te kunnen starten.

Ik ben bang van niet. De computer start echt opnieuw op binnen 5 seconden. ik krijg geen enkel beeld.

tijdens die eerste paar seconden moet je juist in je BIOS kunnen geraken, probeer daarvoor herhaaldelijk op de DEL of de F2 knop te drukken.

Overigens moet je voor dat F8 menu ook tijdens die eerste 5 seconden herhaaldelijk op F8 drukken, anders ben je al te laat.

Bedankt k1pje, voor je snelle reacties. ik probeer het, ik krijg geen reactie van de computer. Hij start gewoon weer opnieuw op zonder reactie op f8, f2, of del

Ok, probeer je dit met een bedraad toetsenbord of niet? Want als de computer daar niet op reageert is er mogelijk wat meer aan de hand :(

ik was al opzoek gegaan naar een bedraad toetsenbord. Echter deze heeft geen goede aansluiting. Daar was ik al bang voor. Wat zijn andere opties?

Nee helaas niet, als je pc niet op een bedraad toetsenbord reageert is er mogelijk iets aan hardware kapot. Een bedraad toetsenbord is nu in ieder geval het eerste wat ik zou proberen ;)

bedankt, ik ga het proberen te regelen. Ik houd je op de hoogte. Heel erg bedankt tot zover.

Begin eerst met het eruit halen van de accu en haal de adapter eraf, houdt de powerswitch ingedrukt en sluit de adapter aan, knop nog een 10 tal seconden ingedrukt houden, los laten en weer indrukken, wat gebeurt er dan?

Vermoedelijk heeft het niets met die updates te maken maar vrees dat de 3e party grafische chip is losgelaten, veelvoorkomend euvel bij Acer, HP, PB en Medion lappies, moet je wel een notebook hebben met een 3e party grafische kaart erin.

Ah, ik had er even overheen gelezen dat het een laptop is, dan gaat het verhaal van het toetsenbord niet op!

Probeer de methode van Lange Pier ;)

Lange Pier, Bedankt voor je reactie en de goede tip. De computer starte normaal op. Echter, nadat ik op windows was ingelogd, stopte de muis en en toetsenbord ermee. ook reageerde de computer niet op een externe muis. Na ongeveer 5 min liep hij helemaal vast.

Ik had wederom geen keuze dan de computer met de aan/uitknop te herstarten, waarna hij weer niet door wil starten zoals voorheen.

Is er wat aan dit probleem te doen?

nogmaals dank voor de hulp

Ook niet via F6 en veilige modus?
Zo niet dan vrees ik toch dat het wegbrengen wordt naar een reparateur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan