Windows 7 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilenrinus

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Na het aanzetten van mijn Compaq presario CQ60 krijg ik een scherm met de verschillende opties ( Esc; F;F2;F11 ) en daarna zou windows7 moeten opstarten maar de cursur gaat in de linkerbovenhoek staan knipperen (en wacht blijkbaar op een instructie).
Er is ook harde schhijf activiteit.Ik kan echter geen enkele instructie geven want het toetsenbord werkt niet.
Wie kan mij helpen ?

staat er bij een van die f functies die je noemde (esc f2 etc) ook iets met boot device? zo ja, druk dan op die toets en selecteer de harde schijf waarop windows geïnstalleerd is.

staat deze optie er niet bij, kijk dan of er een optie is als enter setup/bios. selecteer die optie, en kijk of je daar boot of boot devices tussen ziet staan. selecteer daar wederom je harde schijf en ga naar exit -> SAVE AND EXIT

laat even horen of dit gelukt is.

mocht je de harde schijf geselecteerd hebben en je houd hetzelfde probleem, meld het dan ook even, dan zit er misschien een fout in de bootrec van je windows.

probeer dit maar even, mocht dit niet werken, ik ben rond 10 uur vanavond thuis, dan controleer ik de status/reacties van deze vraag opnieuw.

3747 bedankt voor de reactie.

Bij de functies is F9 de boot device. Die aangeklikt (harde schijf) , maar de cursor gaat doodleuk links boven in het scherm staan knipperen en er verschijnt geen enkel Windows teken.De CDRom ingang is geen optie want het systeem is voorgeinstallerd.
Ik heb ondertussen contact gehad met de helpdesk van HP. Die hadden ook nog een tweetal tips om te proberen weer enige zinvolle aktiviteit te realiseren maar ook daarbij geen succes. Ze vermoeden een storing op de harde schijf of op het moederbord.
Ze stellen nu voor over te gaan tot reparatie; gelukkig zit ik nog in de garantietermijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
wat je nog zou kunnen proberen is opstartherstel uit te voeren (bijvoorbeeld via een recovery disc (gratis te downloaden http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/)).

als je daarna een cmd prompt opent (via die cd, in het menu de onderste keuze) en de volgende codes invoert:
chkdsk (enter)
bootrec.exe /fixboot (enter)
bootrec.exe /fixmbr (enter)

heel misschien kan zoiets nog werken.

Ik weet niet of de volgende workarround bij de 2 tips van HP zaten, zo niet, probeer dan eens het volgende: geen stroomkabel in de laptop, accu verwijderen, 1 a 2 minuutjes wachten, accu weer terugplaatsen. Start laptop.

3747 en New Kid,

Dank voor jullie reacties.In beide gevallen kwam de cursus niet van zijn plaats na het starten en dus kon ik ook jullie suggesties niet verder proberen.

Zoals ik memoreerde; de laptop (Compaq=HP) liep nog in de garantieperiode. Ik ben uiterst tevreden over de afhandeling: eerst de begeleiding via Email en daarna binnen 2 werkdagen kwam de vervoeder(UPS) de laptop ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan