Windows 7 start traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

GewoonMij

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
Berichten
5
Hallo mensen,

Mijn computer start traag op, ik weet niet waarom want hij was altijd supersnel...
hij gaat eerst naar het bootschermpje van GIGABYTE, daarna geeft ie aan: Starting Windows, logging in
en dan blijft de pc hangen op een zwart scherm, pas na 3 minuten gaat ie naar het bureaublad

Ik heb MBAM er een paar keer doorheen gehaald maar vond niks en ik heb ESET smart security 7 sinds kort,
maar die vind ook niks. weet iemand wat ik moet doen?

even iets over de specs:

System specs:

OS: Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor: Intel Core i5 4670 @ 3.40GHz
Ram: 8,00GB Dual-Channel DDR3 ram @ 978MHz
Moederbord: Gigabyte H81M-S2PV
Videokaart: 2GB AMD radeon R7 200
HDD: 1tB western digital



PS ik weet niet waar ik dit bericht moest posten, dus als het hier niet goed staat, sorry daarvoor
 
Heb je al opstartprogramma's weggehaald? >[Windows-toets]+[R]>msconfig>"Opstartprogramma's"> alles uitzetten wat geen virusscanner of iets anders belangrijks is.

Verder zou je kunnen proberen te defragmenteren (te vinden in het startmenu).

Succes!
 
Koppel alle externe apparaten eens af.

Je hebt toch geen dubbele antivirus geinstalleerd?
Nieuwe hardware?

Ga eens via een systeemherstelpunt terug naar een tijd dat alles ok was.
 
Alle opstart programma's (behalve drivers en virusscanner) eruit gehaald
en een systeemherstel word een beetje moeilijk omdat het een paar maanden eerder begon... maar ik het te druk had om iets te vragen

Alle opstart programma's (behalve drivers en virusscanner) eruit gehaald
en een systeemherstel word een beetje moeilijk omdat het een paar maanden eerder begon... maar ik het te druk had om iets te vragen

ik zie een paar unknown manufacturers

- OscarEditor
- AtwtusbIcon
- jswtrayutil

moet ik die ook uit de startup halen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook alle apparaten losgekoppeld (zoals Zoeff al zei)?
Denk daarbij ook aan een TV die gekoppeld staat, usb'-aansluitingen (printers, externe HD's), etc etc.


Download ook eens ADWcleaner (via de Bleepingcomputer.com web site).
 
Laatst bewerkt:
is de pc alleen traag met het opstarten of ook tijdens het werken in windows?
 
Iedereen bedankt voor het meehelpen, ik heb de programma's losgekoppeld zoals ik net zei, en de updates geinstalleerd, want iemand heeft ze uit gezet (ik kom daar niet aan..) maar het probleem is opgelost,

Bedankt iedereen,
GewoonMij

PS alleen in opstarten
PPS bericht bewerkt
 
Wat ik dus zei dat ie het nu wel deed was omdat ie moest update-configureren, maar nog steeds niet, ik heb alle apparaten losgekoppeld het 'verdachte programma' verwijderd, ESET er doorheen gehaald, en robjees, als antwoord: hij is alleen traag bij het opstarten
 
Als ie nu alleen nog maar traag is bij het opstarten is het wellicht goed om eens naar alle start-ups te kijken.
CCleaner https://www.piriform.com/CCLEANER heeft daartoe een handige faciliteit. Onder "gereedschap" is een tabje "Opstarten" dat geeft een overzicht van wat er opgestart wordt en de mogelijkheid die aan en uit te zetten.
Zet eens alles uit behalve de antivirus software en kijk eens of het dan ineens sneller gaat.
 
Ik had CCLEANER al maar kan je die tutorial in het engels geven met gereedschap en dat spul want ik kan niet echt goed vertalen
alvast bedankt
 
Ik heb CCleaner gewoon in het Nederlands.
Maar goed. In het startscherm van Ccleaner staat in de linker, grijze, kolom een blauw gereedschapskoffertje of een baco (tools in het Engels). Dat is de knop die u moet hebben.

Als u daar op drukt komt er een nieuw scherm rechts van de grijze balk met een aantal knoppen in de verticale witte balk.
De tweede van boven is de "Startup"knop.
Als u daar op drukt verschijnt het overzicht van alle software die bij de windows start mee gestart wordt.
Rechts daarvan staan de knoppen om per regel softwarestart in te schakelen (switch on) of uit te schakelen (switch off).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan