Windows 7 starter edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Toestel weinig gebruikt door kennis. +/- 5 jaar oud.
Kreeg de vraag waarom alles heel traag werkt.
Naar het schijnt werd een tijd geleden door "iemand" een aanpassing uitgevoerd en ook Office 2010 geïnstalleerd.
Heb dus, zonder veel hoop, een kijkje genomen en heb enkele vragen...wie weet...weten jullie wat dit betekent:

Onder schijf C zie ik "Windows" en "Windows.old"
Heb voor elk de eigenschappen geopend:
"Windows": 8.99 Gb
"Windows.old": 14.7 Gb en stel vast dat hier vorige versies staan met volgende inhoud:
Windows 7/03/2014
Windows 6/03/2014
Windows 3/04/2013
Windows 31/03/2013

Die mappen zijn ook te zien in "Windows" onder vorige versies.

Waarom die werd uitgevoerd weet hij niet.

Maar naar verluid gaat de notebook sindsdien veel trager.
Ik weet ook niet of Office 2010 den boel niet vertraagt.

Kan ik hier (zonder kleerscheuren) iets aan wijzigen ? Wat betekent die map "Windows.old" en kan het terugzetten van de vorige versies zonder problemen uitgevoerd worden ?

Het Apparaat is een Medion

Mogelijk nog belangrijk:

Op partitie D "Recover" zie ik het volgende:
Driver
georg211272
RECOVER
Report
Tools
WindowsImage Backup

I dit om alles terug te zetten zoals bij de aankoop ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou idd. niet zelf gaan goochelen (= wat anders dan Googlen ;) ) maar de fabrieksrecovery gebruiken om de machine in zijn oorspronkelijke staat te herstelen. Daar lijkt idd. de map RECOVER op D voor bedoeld. Hoe je die recovery start vind je in de snelstarthandleiding van de machine, of anders op de website van Medion. (= veelal een F? toets / combinatie bij het aanzetten van de machine om de recovery te starten)
 
De mappen windows old en inhoud zou in principe verwijderd kunnen worden, let wel op dat daar evt nog documenten kunnen staan die je wilt backuppen.
De 2e partitie is idd een recovery partitie om de boel terug te zetten naar fabriekswaarden van aankoop.

Traag werken lijkt mij eerder te liggen aan windows 7 "STARTER" die versie is eigenlijk bedoelt voor netbookjes.
Office zou de boel niet mogen beinvloeden wat betreft de snelheid.

Wil je echt zeker van je zaak, maak de nodige backups en start de recovery, dan ben je zeker dat de laptop weer op orde is als je daarna alle updates nog hebt uitgevoerd.
 
Bedankt voor jullie toelichting.
Met akkoord van de buurman probeer ik het later.
Tot dan.

Ik probeer...maar het lukt niet.
Met het gebruik van F11 en/of F12 lukt het niet om Herstel op te starten.
Na het opstarten krijg ik steeds een scherm met druk F2 voor setup of F11 voor hetgeen recovery zou moeten opstarten maar in de plaats om te kiezen: daar staat enkel "Sata...enz" kan niet kiezen langs waar anders moet opgestart worden.
Heb eveneens gevraagd of er geen CD was...schijnt van niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste tuurke,

Aangezien je vraag over windows 7 gaat heb ik die van overige besturingssystemen naar windows 7 verplaatst.
Succes met je vraag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan