Windows 7 Starter start niet meer op/ Backup ook niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Hallo,

Na Geluidsproblemen heb ik besloten een backup van Windows 7 Starter terug te zetten, helaas is de netbook tijdens het installeren uitgevallen. Hierna heb ik dus problemen met het terugzetten van de backup. Ik krijg bij het aanzetten van de netbook de melding "Press F2 to run Setup, Press Tab to display BIOS POST Message".

Wanneer ik op F2 druk kom ik in het volgende scherm:
IMG_0094.jpg

Als ik in dat menu bijv. op ESC klik dan krijg ik het volgende scherm:
IMG_0096.jpg

Hier blijft het systeem hangen.

Soms lukt het om dmv F9 in het Backup herstel menu te komen, maar na een paar minuten krijg ik dan al een foutmelding:
IMG_0086.jpg

Ik denk zelf een harddiskprobleem omdat ik die foutmelding in dit scherm kreeg en ook omdat ik eerder geklik hoor bij het afsluiten van windows toen windows nog normaal werkte:
IMG_0090.jpg

Wie herkent dit probleem en hoe krijg ik windows weer normaal opgestart, ook al moet ik er windows xp op installeren.

alvast bedankt.

Asus EEE PC 1005P
160GB HD
1 GB Ram

Hey,

Je komt telkens op het BIOS scherm uit. Dit betekend dat je computer problemen heeft momenteel met de BIOS.

Ik raad u aan, om uw BIOS instellingen te resetten.

De link die uitleg geeft over hoe dit moet:

Klik hier

Mocht u nog vragen hebben, laat het maar weten!

Groet,
Mark.

Ik neem aan dat dat allang gedaan is! Als dat niet helpt wordt het of Windows installeren, als dat niet lukt (denk van niet) dan zal je extern moeten flashen...

Nou, ik kan je wel zeggen dat je laptop goed kapot is!!!
de bios zal geflashed moeten worden, maar dan extern!

maar voor je daaraan gaat klooien, probeer zoieso eerst xp/7 terug te installeren, omdat die soms nog kan doorstarten.

dit kun je via een handleiding doen als deze: http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

succes!

windows 7 Starter heb ik vaak geprobeerd terug te zetten maar zonder succes. Ook windows xp op usb-stick geprobeerd maar lukte ook niet.

Bios heb ik geupdate dmv EZ-Flash (usbstick). Wat houdt extern flashen in?
En is het niet gewoon de HDD die kapot is?

nouja, intern is gewoon vanuit windows... Ik denk dat je al hebt gedaan wat je kon doen, aangezien je geüpdate hebt...
Dan zal het probleem goed in een driver van een belangrijk onderdeel zit. Zoals de HDD(want hdd start soms wel soms niet), V/D kaart, of andere delen die tijdens de boot voor het eerst gebruikt worden(CD/DVD/USB/enz.).

Heb je onderdelen, zoals een hdd die in de laptop passen? dat zou erg makkelijk zijn. Een hdd omwisselen kan namelijk veel helderheid brengen.

nouja, intern is gewoon vanuit windows... Ik denk dat je al hebt gedaan wat je kon doen, aangezien je geüpdate hebt...
Dan zal het probleem goed in een driver van een belangrijk onderdeel zit. Zoals de HDD(want hdd start soms wel soms niet), V/D kaart, of andere delen die tijdens de boot voor het eerst gebruikt worden(CD/DVD/USB/enz.).

Heb je onderdelen, zoals een hdd die in de laptop passen? dat zou erg makkelijk zijn. Een hdd omwisselen kan namelijk veel helderheid brengen.

Ik hoop dat de HDD van mn laptop in deze netbook past. Alvast bedankt.

denk dat die te groot is, wel kun je andersom proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan