Windows 7 systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rampincomputers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Berichten
4
Hallo ik heb een probleem. Mijn laptop deed de laatste tijd raar en ik had besloten om hem opnieuw te installeren.

Ik heb via 'configuratiescherm > herstel' geprobeerd om de harde schijf te formateren en windows opnieuw te installeren.

De schrijf formateren lukt, maar de software weer installeren lukt niet. Wanneer hij klaar is staat er:

herstel niet voltooid. klik op 1 van de onderstaande knoppen

log opslaan, details, opnieuw proberen.

Ik heb ook geen windows 7 cd, die heb ik er niet bij gekregen.

Ik zit vast! wat moet ik doen?
 
Volgens mij haal je mogelijk wat dingen door elkaar?

Zelf formatteren om te herstellen / Windows opnieuw te installeren? Nee, bij mijn weten werkt dat bij een pre-installed Windows op een notebook niet zo.
Wat je had moeten doen is even het 'boekje' van de machine raadplegen en lezen welke toets je had moeten gebruiken om de verborgen partitie te gebruiken om Windows te recoveren.
Hoogstwaarschijnlijk had de recovery tool ook wel een format uitgevoerd, maar dan iig zonder om jouw interventie te vragen.
Feit dat je handmatig hebt geformatteerd doet mij derhalve vermoeden dat je niet de recovery van de machine hebt gebruikt.
Daar jij vermoedelijk slechts C het geformatteerd (!?) is er nog hoop, want de recover installatie is een verborgen partitie en staat niet op C.
Zoek derhalve even op welke toets nodig is om het recoveren te activeren en probeer dat. Beste kans dat het prima gaat lukken.
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar ik ben een ramp met computers. Ik leg even stap voor stap uit wat ik heb gedaan.

1. Ik ben naar configuratiescherm gegaan en heb geklikt op systeemherstel. Ik heb gekozen om de laptop terug te draaien naar de fabrieksinstellingen.

2. Ik kon kiezen tussen microsoft systeemherstel of systeemherstel. Ik klikte op systeemherstel, omdat ik geen herstelpunt heb gemaakt.

3. Het programma verwijderde de bestanden op mijn harde schijf, en kopieerde vervolgens weer de basisprogrammas (ik denk de onmisbare programmas?) er weer naartoe.

4. Daarna kreeg ik een scherm waarop stond dat de laptop de software aan het installeren is.

5. Het balkje werd 100% gevuld en daarna kwam er een zwart scherm waarop stond: herstel is niet voltooid.
 
Volgens mij heb je geen herstel vanaf de recovery gedaan. Systeemherstel (zoals jij het beschrijft) en Microsoftsysteemherstel, zijn naar mijn mening hetzelfde.
 
Op mijn laptop betekent microsoft systeemherstel dat ik alles terugzet naar een punt, waar de laptop het nog prima deed.

De systeemherstel die ik gebruikte, zorgde ervoor dat de laptop de bestanden die ik nu heb verwijdert en de software er opnieuw opzet.

Dit heb ik gedaan via recovery mananger. Als ik de laptop opstart, dan krijg ik een zwart scherm waar ik kan kiezen uit:

probleem meteen oplossen, probleem achterhalen en nog iets. Ik bij probleem meteen oplossen 'systeem herstel' aangeklikt.

__________

Nu heb ik nog een probleem:

Ik heb met een nieuwe windows 7 cd geprobeerd om windows er opnieuw op te zetten. Maar volgens mij heb ik het geinstalleerd op een tweede partitie. Als ik windows start op die tweede partitie, dan gaat alles heel langzaam. Moet ik mijn primaire partitie formateren en dan die windows daarop zetten? En hoe doe ik dat?
 
Door je hoofd erbij te houden en met je ogen goed naar de informatie op het scherm te kijken voordat Windows gaat insltalleren. Windows 'vertelt' je namelijk precies op welke schijf (partitie) geïnstalleerd gaat worden.
 
Ik probeerde het op mijn primaire partitie (zo heet het toch?) te installeren, maar de cd gaf aan dat dat niet mogelijk was. Komt het omdat daar al een windows 7 op geinstalleerd is?
 
Ja / Nee.
Het is jammer dat ik je beeldscherm niet kan zien, want Windows geeft 'ergens' de optie om te formatteren alvorens te gaan installeren en dan maakt het niet uit er al een Wndows op de C (primaire) partitie staat.
Kijk dus goed naar de eerste schermen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan