Windows 7 System Image Recovery, probleem waar ik niet uitkom..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viali

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
3
Hallo PChelpmij!

Ik heb een laptop ASUS K53S die ik volledig wil formateren. Ik heb zelf tijdens de instalatie half jaartje terug gebruik gemaakt van de optie om een backup te maken van ik denk het hele besturingssysteem en alle drivers. Dit leverde mij 5 volle dvd's op.

Ik ben wat gaan researchen op google hoe ik dit formateren het beste kon doen. Ik heb de volgende optie gekozen:
Configuratiescherm --> Alle Configuratie-onderdelen --> Herstel

Dan Geavanceerde herstelmethoden --> "Uw computer herstellen met een systeemkopie die u eerder hebt gemaakt" --> Backup maken overslaan --> PC opnieuw opstarten.

Vervolgens start deze op nieuw op, De eerste keuze die ik dan krijg: Select a keyboard Input Method: US, ik kies next

Vervolgens een scherm waarin staat dat er gezocht wordt naar mijn backup dvd(laatste DVD van het proces), die natuurlijk al lang in mijn speler zit. Hij vind deze niet, alle DVD's geprobeert, hij herkent hem niet!

Dan heb ik nog de optie de zoektocht te annuleren en handmatig het bestand op te zoeken, dat lukte ook niet. Dus de procedure maar geannuleerd, en hij start weer normaal op. Ik weer wat gaan researchen.
Ik vond ergens dat ik in de BIOS mogelijk iets moet aanpassen of in opdrachtprompt middels de code "Mountvol" mij probleem kon oplossen.

Ik heb er verder geen verstand van, vandaar dat ik mijn probleem even hier neer zet, heb 2 afbeeldingen toegevoegd die misschien van waarde kunnen zijn wat betreft het Volume E waar de recovery-DVD zich in bevind.

M.vr.gr, Bart
 

Bijlagen

  • Computerbeheer.jpg
    Computerbeheer.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 79
  • Opdrachtprompt.jpg
    Opdrachtprompt.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 75
U probeert de Asus recovery set te gebruiken om een Windows Herstel uit te voeren. Met de Asus recovery set kunt u uw Windows installatie herstellen, maar dit werkt anders dan de ingebouwde Microsoft herstelmogelijkheden die al in het besturingssysteem zitten.

De recovery set kunt u gebruiken om uw Asus notebook te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Kort gezegd betekent dit dat u de eerste dvd van de set in de notebook steekt en dan de notebook opnieuw opstart vanaf deze dvd. Meer info hierover leest u in de handleiding van uw notebook.

Gebruik van de Recovery-dvd:
1. Leg de Recovery-dvd in het optische station. De notebook moet ingeschakeld zijn.
2. Herstart de notebook en druk bij het opstarten op <Esc>. Selecteer het optische station (dat kan “CD/DVD” zijn) met de pijltjes en druk op <Enter> om op te starten vanaf de Recovery-dvd.

3. Selecteer OK om het herstel van de image te starten.
4. Selecteer OK om het systeemherstel te bevestigen.
Het herstellen zal uw harde schijf overschrijven. Zorg dat u een back-up maakt van al uw belangrijke gegevens voordat u het systeemherstel start.

5. Volg de richtlijnen op het scherm om het herstelproces te voltooien.

WAARSCHUWING: Verwijder de herstel-schijf niet tijdens het herstelproces (tenzij u wordt gevraagd dit te doen), anders zullen uw partities onbruikbaar zijn.
Zorg dat u de voedingsadapter aansluit op uw notebook wanneer u het systeemherstel uitvoert. Een onstabiele voeding kan fouten bij het herstel veroorzaken.
Ga naar www.asus.com voor bijgewerkte stuurprogramma’s en hulpprogramma’s.

Bron: Asus.com
 
Laatst bewerkt:
U probeert de Asus recovery set te gebruiken om een Windows Herstel uit te voeren. Met de Asus recovery set kunt u uw Windows installatie herstellen, maar dit werkt anders dan de ingebouwde Microsoft herstelmogelijkheden die al in het besturingssysteem zitten.

De recovery set kunt u gebruiken om uw Asus notebook te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Kort gezegd betekent dit dat u de eerste dvd van de set in de notebook steekt en dan de notebook opnieuw opstart vanaf deze dvd. Meer info hierover leest u in de handleiding van uw notebook.

Gebruik van de Recovery-dvd:
1. Leg de Recovery-dvd in het optische station. De notebook moet ingeschakeld zijn.
2. Herstart de notebook en druk bij het opstarten op <Esc>. Selecteer het optische station (dat kan “CD/DVD” zijn) met de pijltjes en druk op <Enter> om op te starten vanaf de Recovery-dvd.

3. Selecteer OK om het herstel van de image te starten.
4. Selecteer OK om het systeemherstel te bevestigen.
Het herstellen zal uw harde schijf overschrijven. Zorg dat u een back-up maakt van al uw belangrijke gegevens voordat u het systeemherstel start.

5. Volg de richtlijnen op het scherm om het herstelproces te voltooien.

WAARSCHUWING: Verwijder de herstel-schijf niet tijdens het herstelproces (tenzij u wordt gevraagd dit te doen), anders zullen uw partities onbruikbaar zijn.
Zorg dat u de voedingsadapter aansluit op uw notebook wanneer u het systeemherstel uitvoert. Een onstabiele voeding kan fouten bij het herstel veroorzaken.
Ga naar www.asus.com voor bijgewerkte stuurprogramma’s en hulpprogramma’s.

Bron: Asus.com

Kijk, daar heb ik wat aan! Dank je wel MicrosoftHelpt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan