windows 7 terug opstarten via Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

voeten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
hallo, ik heb een probleempje met mijn vaste pc.
dat is nog een intell pentium 4, gisteren gecrasht. het enige wat we nu nog kunnen doen is Bios openen.
kan ik via bios niet terug naar het bureaublad raken?

het scherm voor veilige modus en opstartherstel krijg ik wel maar pc opent geen enkele functie

wie kan mij zo snel mogelijk helpen?

Indien je pech hebt dan is de harde schijf beschadigt. In het Bios staat, van welke harde schijf de computer moet opstarten. Is de harde schijf overleden, dan kan de computer niet verder opstarten. Welke fout mededeling zie je bij gewoon opstarten?

ik kan nu enkel f2 voor setup, f10 voor recovery en esc doen.
foutmelding is er niet echt. het is begonnen met een blauw scherm gisteren

Ik zal voor F10 gaan. Dan wordt in feite de fabrieksinstelling weer hersteld. Vervolgens zal ik een uitgebreide schijfcontrole doen via mijn computer, eigenschappen van de harde schijf (2e tab) en 2 vinkjes zetten. Vervolgens opnieuw opstarten.

ik zal het nu proberen. ik laat u direct iets weten

kan het kwaad dat ik een back-up maak van de windows 7 die op onze laptop staat? van de vaste pc heb ik geen cd's, die zaten er niet bij. hij heeft in elk geval windows 7 maar deze geeft ook conflicten. er is een OEM-code aanwezig maar hij zegt dat de versie niet legitiem is.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
foutmelding is er niet echt. het is begonnen met een blauw scherm gisteren
Het blauwe scherm is de foutmelding.
Je pc start natuurlijk automatisch opnieuw op zodat je de kans niet krijgt om de foutmelding te lezen.
Heb je voor de crash nog 1 of ander programma ge-update e/o geïnstalleerd?
Of kwam dat blauw scherm (BSOD) zomaar uit het niets?
Graag wat meer info je probleem zodat we meer gericht advies kunnen geven.
Kijk ook eens of de datum en de tijd in het Bios correct zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan