Windows 7 uiterlijk op XP laten lijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
97
Ik heb sinds een week een nieuwe PC met Win7 erop.
Ik ben altijd een redelijk tevreden XP gebruiker geweest en heb Vista totaal over geslagen.
In tegenstelling tot alle beloftes van Microsoft om Win7 zo veel mogelijk te laten lijken op XP, kom ik er nu achter dat er toch een behoorlijk verschil in zit.
Graag zou ik Win7 zo configureren dat het weer enigzins op XP lijkt maar stuit daarbij op verschillende problemen.
Ik heb inmiddels ontdekt hoe ik weer een snelstart balk krijg maar hoop ook voor de volgende verschillen een oplossing te vinden:
1. In XP had ik de werkbalken boven de vensters zo samengesteld als de afbeelding in de bijlage, dus met pictogrammen aan de rechterkant. In Win7 kan ik niet ontdekken waarmee/hoe ik dat kan.
2. Ik zou de kleuren van de balk boven de vensters graag in XP stijl willen, echter als ik via 'persoonlijke voorkeur aanpassen' naar 'vensterkleur' ga wordt het scherm zoals in Win98 (Windows Klassiek) gegeven maar niet de kleuren van XP.
3. Ook kan ik in XP mijn 'start' menu verkleinen.
Deze optie heb ik in Win7 (nog) niet kunnen ontdekken.
Ook vraag ik me af of er een mogelijkheid is om het rechter gedeelte van 'start' uit te schakelen zodat je dus een kleiner Start menu hebt.
4. In XP heb ik meerdere opties om systeem geluiden aan te passen naar mijn eigen wensen.
Ik zou graag op Win7 dezelfde systeemgeluiden hebben als in XP.
Maar ik zie alleen een heel andere lijst met systeem geluiden staan die geen van allen overeenkomen met wat ik op XP heb.
Is er een mogelijkheid om de geluiden van XP naar die lijst te importeren?

Als iemand weet hoe je deze dingen kunt aanpassen hoor ik het graag!!!

Bijvoorbaat dank,
RI.
 

Bijlagen

  • Menu's001.jpg
    Menu's001.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 100
1 en 2 laat ik even voor wat ze zijn (weet ik niet uit mijn hoofd / zou ik ook op moeten zoeken)
3. is toch een kwestie van de >> naar links verschuiven en vervolgens middels een rechtermuisknop het vinkje 'vergrendelen' kiezen?
4. is idd. een kwestie van de geluiden gewoon middels de verkenner op een usb stick zetten en vervolgens in 7 plaatsen in de map C:\Windows\media (importeren o.i.d. is niet nodig, kopiëren volstaat)
 
Ik heb inmiddels een manier gevonden om mijn oude XP start menu terug te krijgen en ik ben er heel tevreden over.
Het is een klein programma genaamd Classic Shell
Buiten dat het een XP start menu terug brengt kun je er ook weer pictogrammen op de verkenner balk mee terug krijgen.
Er is een uitgebreide mogelijkheid om alles aan te passen, zowel in een configureer scherm als in de .ini file.

RI.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan