Windows 7 Ultimate x64 gebruikt veel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kater27

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2012
Beste Forumleden,

Ik heb het idee dat er het e.a. niet klopt op dit systeem, zodra ik mijn machine net opgestart hebt, en dan heb ik enkel ESET Smart Seceurity + NVIDIA op de achtergrond draaien gebruikt mijn systeem 1,70 GB aan werkgeheugen. Ik heb er totaal 8 GB in zitten. Ik heb het systeem al in veilige modes geboot, virusscanner gedraaid, Spybot, Malwarebytes' Anti-Malware, maar deze vinden allemaal niks. Ook als ik kijk bij de processen kan ik geen vreemde processen terugvinden die heel veel geheugen in beslag nemen. Ik hoor graag wat jullie hiervan denken?

Bijgevoegd een screenshot van de prestaties en de processen.

Bijlagen

• Prestaties.JPG
    Prestaties.JPG
    65,6 KB · Weergaven: 74
  • Processen.JPG
    Processen.JPG
    57,3 KB · Weergaven: 67
je hebt nu alleen de processen van je eigen aanstaan, maak eens een screenshot/screenshots waarin ook alle processen van het system etc. aanstaan (in taakbeheer bij processen onderaan een vinkje)
verder is het niet zo heel erg veel voor windows 7 64 bit aangezien hij volgens microsoft min 2gb ram nodig heeft om fatsoenlijk te draaien en jij minder gebruikt

op start drukken en dan msconfig intypen, Windows opent dan een schermpje.ga naar de tab opstarten.kijk wat hier allemaal aangevinkt staat,meestal kan 2/3 uitgezet worden.
Windows laad namelijk allerlei programma"s die niet noodzakelijk zijn,google update bijvoorbeeld,en deamon tools en bij mij bittorrent.
dit soort programma"s vragen namelijk wel ramm geheugen terwijl je er niks van merkt.

je hebt nu alleen de processen van je eigen aanstaan, maak eens een screenshot/screenshots waarin ook alle processen van het system etc. aanstaan (in taakbeheer bij processen onderaan een vinkje)
verder is het niet zo heel erg veel voor windows 7 64 bit aangezien hij volgens microsoft min 2gb ram nodig heeft om fatsoenlijk te draaien en jij minder gebruikt

Bedankt voor je reactie, ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik deze optie nu voor het eerst zie (ja het is heel erg). Hierbij de gevraagde nieuwe screenshot, ik vind het moeilijk om te bepalen wat nou overbodig is en wat niet?

Processen1.jpg

kan je me ook een screenshotje doen van msconfig en dan het tabblad opstarten??

Bedankt voor je reactie yutiop, hierbij de grvaagde screenshot.

Msconfig.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
datacolor is voor printer neem ik aan?die zou dan eventueel uitgeschakeld kunnen worden,verder draai je en eset en antimalewarebytes...doet eset ook niet aan anti male/spyware?zo ja kan je die ook uitzetten..en als je dan wel wil scannen Manuel aanzetten.

verder is 1.70gb als je 8 gb hebt niet super veel..ik heb zelf 16 gb ramm...en daarvan wordt in rust ook zo een 1,5 a 2.0 gebruikt.
je hebt nog genoeg reserve"s dus zolang de pc niet hangt...zal ik me er niet al te druk om maken

Aan je processen is niks te zien, bij msconfig opstarten menu ben ik het met yutiop eens, je kunt ook misschien nog een schermafdruk van het services menu maken (ook in msconfig) maar dan moet je wel even linksonder windows services verbergen aanvinken

Hierbij de schermafdrukken van het services menu.

Services.JPGServices1.JPG

datacolor is voor printer neem ik aan?die zou dan eventueel uitgeschakeld kunnen worden,verder draai je en eset en antimalewarebytes...doet eset ook niet aan anti male/spyware?zo ja kan je die ook uitzetten..en als je dan wel wil scannen Manuel aanzetten.

verder is 1.70gb als je 8 gb hebt niet super veel..ik heb zelf 16 gb ramm...en daarvan wordt in rust ook zo een 1,5 a 2.0 gebruikt.
je hebt nog genoeg reserve"s dus zolang de pc niet hangt...zal ik me er niet al te druk om maken

Datacolor laad tijdens het opstarten een kleurenprofiel in, het betreft een gekalibreerd beeldscherm.
Ik had het inderdaad gezien van de gewenste specs van MS maar ik blijf het zo vreemd vinden dat er werkelijk niet zoveel draait en toch zoveel geheugen in gebruik is. Misschien valt er mijn laatste screenshot het e.a. te schrappen?

Bedankt voor jullie hulp tot nu toe iig:thumb:

Dit is normaal. Windows 7 heeft een geheugen technologie. Hij gebruikt ongeveer 25 procent van je geheugen. Ook al heb je 32 gb ram. Dan gebruikt hij nog 5 - 6 GB ram.
In dit geheugen worden programma's opgeslagen. Zodra jij ene programma start start hij razend snel op. Vergelijk dit maar eens met xp. Je zult zien dat het dan wel wat langzamer gaat

Bij mij ziet het precies hetzelfde er uit met 8GB aan ram en dat is normaal. 64bit win 7 gebruikt meer geheugen, en daarom is 2GB aan ram absoluut te weinig. Om win 7 64 bit goed te laten draaien moet je meer dan 4GB aan ram hebben, maar eigenlijk is dat nog iets te weinig.
Als de PC 4GB ram of minder heeft zou ik altijd de 32bits win7 uitgave aanraden.
Dit heb ik in de praktijk gemerkt. Eerst had ik win 7 64bit met 4GB ram draaien en dat was knap teleurstellend. Toen 4GB erbij geprikt en het liep als een zonnetje :-)

Overigens zou ik me niet druk maken over die paar MB die je aan geheugen gebruik kunt besparen door wat gevogel, als je 8GB ram er in hebt zitten.

bij services zou je eventueel wat uit kunnen schakelen maar hier zal je niet zo heel veel snelheid mee gaan halen en voor een pc met 8 gb ram en win7 64bit is 1.7 gb wat hij gebruikt niet veel en je zal je pc er ook niet echt sneller mee maken

Ik wil graag iedereen bedanken voor de moeite en de duidelijk uitleg, wat mij betreft kan dit draadje gesloten worden.

Mag je zelf doen door het topic op opgelost te zetten.
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan