Windows 7 updaten naar SP1

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanvanEderen

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2011
Hallo,

Het lukt mij niet om mijn Windows 7 home premium (os versie 6.1.7600) te updaten naar de SP1 versie. Wanneer ik deze update via windows update krijg ik de foutmelding:
800B0100
Dit proces heb ik herhaald zonder enige virusscanners, hielp ook niets.
Ik heb het hulpprogramma System Update Readiness gebruikt, hij heeft KB947821 Hotfix voor windows ge�nstalleerd. Maar dit verhielp ook niets. Ik heb hem de update hierna handmatig gedownload voor mijn systeem(64 bits) maar ook dit hielp niets, ik kreeg de zelfde foutmelding. MIjn laatste poging was om de map SoftwareDistribution te verwijderen. Dit lukt voor een deel, de map DataStore en het tekstdocument ReportingEvents.log wilde niet verwijderd worden doordat ze in gebruik waren(waardoor weet ik niet Windows update was afgesloten).

Bij windows update staan ook nog drie updates die niet te installeren zijn:
KB228742
KB978542
KB979916

Kan iemand mij helpen?

System Update Readiness hielp niet bij mij en op die site waar je naar toe wordt gestuurd (als S.U.R. niet werk )staat mijn foutmelding niet.

Dit probleem had ik afgelopen week nog, dit ligt aan de locatie van de MBR. Deze staat op een andere disk. Met de software EasyBCD is dit aan te passen. Zorg dat de MBR op de C-schijf staat en niet op de D-schijf.
Overigens heb ik hierna wel Windows opnieuw geinstalleerd.

Gebruik je wel een legale windows versie? Want dit is eigenlijk de foutmelding...

Laatst bewerkt:
Ik gebruik een 100% legale versie van windows;)
Ik zit er alleen niet op te wachten om deze helemaal opnieuw te installeren...

Hoeveel hardeschrijven heb je in je PC en waar staat je MBR op? Check eens na met EasyBCD.

Ik heb 2 hardeschijven, verdeeld in 4 partities. Heb easyBCD gedownload maar kon mijn MBR plaats niet vinden...

Het heeft ook niets met de MBR van doen, lees die site uit de link van #6 eens goed.

Hallo,
Ik heb de link gelezen en begrijp het eerste deel waarin ik het update bestand in: C:\Windows\CheckSur\Packages folder moet plaatsen en dan de system Update Readiness tool moet uitvoeren. Dit ga ik asap uitproberen.

Maar dan komt het tweede deel waarin er wordt uitgelegd wat je moet dan als dit niet lukt, en hier begrijp ik bijna niets van.

Vanavond of morgen zal ik er eens goed naar kijken. Of er moet in de tussentijd iemand anders langskomen die je dat uitlegt.
Anders moet je wachten tot morgen.

Ok, eerst even een paar bekende problemen tackelen, alvorens de BCD te slopen:

Ten eerste: Alvorens je SP1 kan installeren, moet je 2 voorbereidende updates geinstalleerd hebben. Heb je dat niet gedaan, installeert SP1 niet.

Ten tweede: Zeker op systemen met meerdere (herstel-)partities, komt het voor dat de installatie geen toegang heeft tot de BCD, & dat is noodzakelijk. In dat geval krijg je een foutmelding, moet je toch herstarten, & de tweede keer installeert SP1 over het algemeen foutenloos.

Ten derde: Het kan zijn dat er een Taalpakket pre-SP1 is geinstalleerd, in dat geval moet die eerst gedeinstalleerd worden (& dan hopen dat dat voldoende is, anders toch echt herinstallatie), & dan pakt SP1 wel.

Ten vierde: Je hebt een Home-versie. Dus is je Administrator-account (nog) niet ingeschakeld. Dat is doorgaans vanwege het allerhoogste machtings-niveau voor Windows Updates niet echt nodig, maar in dit geval wel handig.

Dus: Ga naar Start, Alle programma's, RechterMuisKlik Windows Update, klik Als administrator uitvoeren..., Selecteer dan de gewenste Administrator, typ Wachtwoord, OK.

In Windows Update opnieuw naar updates zoeken, klik XX Essentiele Updates gevonden, selecteer in de lijst Alle Updates, behalve SP1..!
OK, Updates installeren, Herstarten.

Daarna op dezelfde manier SP1 installeren, & lukt het de eerste keer niet, Afsluiten, Herstarten & opnieuw proberen.

Lukt het dan nog niet, omdat bv. de Administrator-account niet beschikbaar is (die aangezet kan worden met het commando net), of wat dan ook, meld je dan even terug.

P.S: Ten vijfde: SP1 is eigenlijk een zwaar gecomprimeerde DvD. Die kan je het beste downloaden via een vaste kabelverbinding, want op een wrakke wifi, is er gewoon veel kans dat het zwaar gecorrumpeerd aankomt.

Laatst bewerkt:
Bijde instructies van TheKnight en Seniorke deden het niet. Het handmatige downloaden van de software heb ik over een vaste verbinding gedaan. Maar dit lukte helaas ook niet.
Iemand?

Gr Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan