Windows 7 upgrade dvd opnieuw installeren???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simon231

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
12
Hoi allemaal,

Ik heb mijn windows xp pro 32 bits geupgrade met een windows 7 ultimate 64 bits (dmv schone installatie). Nu wil ik een raid configuratie maken, waardoor ik windows opnieuw moet installeren.

Mijn vraag dus nu: kan ik met de upgrade dvd (van www.slim.nl) windows opnieuw installeren? (hij is er dan dus helemaal af)

Als dat niet kan, kan ik dan wel eerst windows xp installaren en dan weer windows 7 eroverheen?

Bedankt voor jullie hulp alvast!
 
Laatst bewerkt:
Een upgrade is zeer wel mogelijk, maar dan moet er eerst een legale (en geactiveerde ) XP op staan. Maar die kun je heel basic installeren, dus zonder upgrades etc.
 
Oke, het probleem is dan dat ik iets met de raid drivers moet doen als ik windows xp wil installeren. Iemand verstand hiervan?
 
Je begint met een raid-opstelling in eerste instantie in de setup van je bios.
Kijk daar eens of en hoe je de raidinstellingen (als je mobo dit ondersteund) configureerd.
Wellicht hoef je de boel dan niet helemaal opnieuw te installeren.
Of je zou een hardwarematige raid controller kunnen overwegen.
 
Mijn mobo ondersteunt raid0, dus dat ga ik zo doen. Maar een herinstallatie is dan onvermijdelijk.

Als ik aan een win. vista cd kan komen kan ik dan met mijn eigen win 7 ultimate 64 bit opnieuw (dus voor de 2de keer) weer windows 7 installeren?
 
Die zul je dan wel moeten activeren.
Er zijn wel mogelijkheden, maar daar kan ik het hier niet over hebben.
Ook niet per mail.
 
Maar kan ik die gewoon met mijn eigen code (die ik dus al heb gebruikt) activeren?
 
Als dat een legale versie is, gaat dat zeker lukken mits je erg veel aan je hardware hebt veranderd.
Dat wordt nl. geregistreerd met de eerste activatie.
En met andere hardware bedoel ik bv. je moederbord.
Andere uitbreidingen hebben daar geen invloed op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan