windows 7 upgrade installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter cnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cnl

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
Heb een schijfje met Windows 7 Upgrade gekregen. Moet ik het zo zien dat verschillende onderdelen van 7 over Vista heen gezet worden of wordt het hele Vista vervangen door 7 ?

Heeft het zin om een herstelpunt aan te maken indien 7 niet zou bevallen /of i.d. ?

Kan het teruggezet worden ?

Eerst maar een back maken op schijf cq stick ?

Favoriten , e-mail adressen etc blijven gewoon behouden bij het upgraden ??

Ben nog een beetje te onzeker om het direct maar uit te proberen.....................

Ik zou je te zeerste afraden om te upgraden. Je kunt beter gewoon een clean install doen.

Meest veilige werkwijze is:

-image van de HDD maken.
-Een Windows Easy transfer bestand maken.
-Je Windows 7 CD opstarten.
-Clean install uitvoeren.
-Drivers installeren
-Programma's met een zeer hoge prioriteit installeren(Virus scanner, Office, enz)
-Image maken van je systeem en op een verborden partitie zetten.
-Easy transfer bestand terug zetten.
-Overige programma's installeren

Greetzz,
Timo

Laatst bewerkt:
Oeps !

Ik zou je te zeerste afraden om te upgraden. Je kunt beter gewoon een clean install doen.

-image van de HDD maken.
-Drivers installeren
-Programma's met een zeer hoge prioriteit installeren(Virus scanner, Office, enz)

Greetzz,
Timo

Oeps !

Zweet op m,n kop: dat is wel ff wat zeg ! Maar bedankt , ik ga het stap voor stap zo doen

-image van de HDD maken.
-Drivers installeren

Greetzz,
Timo

Heb je een programma om een Image van je Harde schijf mee te maken?

Greetzz,
Timo

[
Dat was wel heel kort.... . Als het niet standaard op Vista zit niet . Ik heb er zelf ook nooit zoiets bijgezet

QUOTE=timo17;3189145]Heb je een programma om een Image van je Harde schijf mee te maken?

Greetzz,
Timo[/QUOTE]

Installeer het onderstaande programma en maak een image van je Windows partitie. Als er nu iets mis gaat. Of als je toch naar je oude besturingssysteem wilt terug keren kun je de image terug zetten en dat werkt je systeem gewoon zoals voor de installatie.

Klik

Greetzz,
Timo

Geweldig.

Dat ga ik proberen maar niet nu want dat is niet bevorderlijk voor mijn nachtrust ha ha........

Installeer het onderstaande programma en maak een image van je Windows partitie. Als er nu iets mis gaat. Of als je toch naar je oude besturingssysteem wilt terug keren kun je de image terug zetten en dat werkt je systeem gewoon zoals voor de installatie.

Klik

Greetzz,
Timo

Het is natuurlijk verstandig om een back up te maken voor als het fout gaat, maar van Vista naar Win7 kan je gewoon als update uitvoeren zonder schone installatie.
Tijdens de update geeft hij vanzelf aan met welk programma problemen zijn te verwachten en welke programma's je beter eerst kan verwijderen.
Zowel bij mijn broer als bij mij liep hij tijdens de update gewoon zonder problemen door naar Win7 en alle documenten, foto's, favorieten, email adressen en programma's bleven behouden.

Eindelijk

Klik

Greetzz,
Timo

Het heeft ff geduurd maar ik heb 7 er op staan. Met de nodige moeite maar ja, verschil moet er zijn .........

Lijkt naar behoren te werken. 1 probleempje wat ik niet kan verhelpen: midden op de taakbalk staat het woordje Bureaublad en het picto, van Netwerk en ook het picto van 1 van de gebruikers.
Als ik hier rechts op klick kan ik ze niet verwijderen maar wordt doorverwezen naar het Conf.scherm bij Persoonlijke instellingen etc. Daar kan ik ze echter niet vinden in het overzicht

Wat heb ik verkeerd gedaan ?

opgelost !

Het heeft ff geduurd maar ik heb 7 er op staan. Met de nodige moeite maar ja, verschil moet er zijn .........

Lijkt naar behoren te werken. 1 probleempje wat ik niet kan verhelpen: midden op de taakbalk staat het woordje Bureaublad en het picto, van Netwerk en ook het picto van 1 van de gebruikers.
Als ik hier rechts op klick kan ik ze niet verwijderen maar wordt doorverwezen naar het Conf.scherm bij Persoonlijke instellingen etc. Daar kan ik ze echter niet vinden in het overzicht

Wat heb ik verkeerd gedaan ?

Geloof het of niet.........is opgelost !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan