Windows 7 upgrade licentie of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Camery

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2014
Berichten
7
Hallo,

Mijn idee was om binnenkort een Macbook te kopen. De motivatie hierachter is niet echt van belang, maar ik heb wel een soort probleem.
Voor school heb ik het programma Solidworks nodig. Echter is dit alleen op Windows OS beschikbaar.
Daarom, bootcamp. (windows os op een mac)
Maar. Ik moet hiervoor dus de windows software hebben en een licentie om het te activeren.
Software is te downloaden via Microsofts website.

Dus ik zoek online op Windows 7 licentie student (sinds ik nog student ben)
Maar ik kom 2 soorten tegen.
Een volledig pakket (met windows installatie CD's etc en de licentie)
En een losse licentie om windows te upgraden vanuit een oudere versie. Deze losse licentie is wel veel voordeliger qua prijs.

Op moment dat ik de mac heb is er nog geen 'vorige' versie van windows geinstalleerd, dus van een 'upgrade' is geen sprake.
Nu las ik wel, dat er een manier is om hier omheen te komen.
Dit door Windows eerst te installeren zonder licentie in te vullen, en vervolgens nog een keer er overheen te installeren met de 'upgrade' licentie.

Mijn vraag is, werkt deze truc nog steeds voor Windows 7 (x64). Het artikel dat ik zag was afkomstig uit 2009..

Alvast bedankt.
 
Voor SLIM/SLB Diensten geld dat Windows 7 niet meer voor studenten leverbaar is. Voor docenten wel nog.
 
Hoi Rogers,

Het maakt mij opzich niet zo veel uit of ik het als zijnde een student koop of een normale consument,
Het gaat mij meer om het truucje om de upgrade key als volledige registratie te kunnen gebruiken.
 
Dan moet ik passen. Heb ik nog niet eerder geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan