Windows 7 upgraden naar Windows 8; niet genoeg schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pim15

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Ik wil Windows 7 upgraden naar Windows 8, maar ik heb maar 4 GB vrije ruimte. Er is alleen 16 GB vrije ruimte nodig. Ik heb nog een hersteldisk liggen en wil dan mijn PC herstellen om vrije ruimte te creëren, maar ik heb geen CD-drive. Is er nog een mogelijkheid om mijn Windows opnieuw te installeren? Ik heb een Acer Iconia Tab W501P met zoals jullie eerder lazen Windows 7.

Pim

Kan je niet proberen wat ruimte vrij te maken door wat bestanden tijdelijk ergens anders op te slaan? En ja, er is een mogelijkheid om schoon te installeren. (bron)

Laatst bewerkt:
Ik had al gezien dat er een mogelijkheid is om schoon te installeren, maar ik heb de Acer Upgrade Assistant Tool gedownload en die geeft het volgende aan Acer Upgrade Assistant Tool.png. Ik kan dus niet verder met de wizard en als ik Windows 8 Pro koop zonder die wizard en dan schoon wil installeren heb ik dan alsnog 16 GB vrije ruimte nodig of niet? Bestanden verplaatsen is ook geen optie want ik moet dan 12 GB vrije ruimte maken en dat kan niet want die schijfruimte gebruiken programma's (en dat zijn er heel weinig en ik vrees dus dat Windows ook een deel van die schijfruimte gebruikt).

Pim

Schoon installeren betekent dat je de partitie waar nu windows 7 opstaat bij installatie eerst formateert, dan heb je alle ruimte op die partitie.
Je dient met een windows 8 upgrade wel 2 x te installeren voordat je kunt valideren.

Maar hoe gaat het dan in zijn werk, want voor een upgrade moet eerst het oude besturingssysteem er op staan. En dat staat er dan niet meer op. Dus ik snap niet hoe dat dan moet.

Pim

Laatst bewerkt:
Dus eerst de harde schijf formateren, dan de upgrade uitvoeren en geen productcode opgeven (want hij ziet dan al dat hij fout is) en dan nogmaals upgraden en dan wel de juiste productcode opgegeven?

Pim

Sommige moeten wel de key ingeven en bij anderen gaat het zonder de 1e keer.

Ik heb uiteindelijk Windows 8 gekocht en de Windows 8 Upgrade Advisor aangezet, dat ging goed. Toen was er uiteindelijk de keuze om media te maken. Dat heb ik toen gedaan. Daarna heb ik mijn PC uitgezet en opgestart met die media. Toen lukte het wel goed en was er geen gezeur over onvoldoende schijfruimte.

Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan