Windows 7 valt uit direct na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

thel3om324

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Berichten
132
Hallo allemaal,

elke keer als ik mijn computer opstart valt die direct als ik mijn bureaublad zie uit,

wat bedoel ik met uit?

alsof je hem uit het stopcontact haalt.

Hoe is die gekomen (denk ik)

sinds mijn windows een update heeft gedaan doet hij dit. Ik heb hem geprobeert te herstellen maar hij herstelt hem net naar die update datum, verder terug kan die niet. Ik gebruikte hem niet elke dag omdat het eigenlijk een pc was om te rommelen omdat ik naar de Elektrokant opga 3e jaars vmbo, het is wel leuk om te knutselen, maar nu begin ik chagrijnig te worden omdat ik niet weet hoe ik dit moet oplossen. Heeft iemand een goed antwoord?

Groetjes, Leon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit je computer vol met stof? Koelpasta vers genoeg? (ik gok nu op een temperatuurprobleem)

Kan je nog in de veilige modus starten?
 
Zomaar een paar vragen:
Hoe oud is het ding?
Draaien al je fans nog?
Kun je de temp ook uitlezen in het BIOS, zo ja, welke temp geeft deze aan?
Welke hardware heb je er inzitten?
Is de boel stofvrij van binnen?
 
Stof je pc eens uit en probeer hem daarna nog eens opnieuw op te starten. Meestal is dit de oorzaak :thumb: Veel succes
 
Ik ben meer van de software matig maar: ik heb 3 fans, 1 voor de processor, 1 voor, en 1 achter bovenin, waar alle bedrading vandaag komt, en ik kan wel in veilige modus starten. Dus welke moet ik pakken?

Groetjes, Leon

Ik ben meer van de software matig maar: ik heb 3 fans, 1 voor de processor, 1 voor, en 1 achter bovenin, waar alle bedrading vandaag komt, en ik kan wel in veilige modus starten. Dus welke moet ik pakken?

Groetjes, Leon

**EDIT**

Ik zag ook dit staan:



Zomaar een paar vragen:
Hoe oud is het ding?
Draaien al je fans nog?
Kun je de temp ook uitlezen in het BIOS, zo ja, welke temp geeft deze aan?
Welke hardware heb je er inzitten?
Is de boel stofvrij van binnen?

Het antwoord is: de computer komt uit 2001, er zit een videokaart is van circa 2/3 jaar oud, en de fans draaien nog.
Er zit een Asus moederbord in en ik kom niet in de BIOS, want dan krijg ik: select new directory for BIOS. Ik dacht nou ja de C schijf? dus ik voerde: C:\ in, en toen gaf die aan: Directory not ready. Maar het BIOS is nu eventjes niet het grootste probleem (denk ik.)

Wat moet ik met zo'n oude computer?

Ik heb hem gekocht voor 10 euro en wist wel veel Software matig, nou wou ik meer Hardware matig weten, en nu heb ik deze problemen zonder iets te doen.
Maar in iedergeval, welke fan moet ik gebruiken?:$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begin maar es met die op de processor, en ga ze vervolgens allemaal langs met schoonmaken, dat wil zeggen: Perslucht (compressor is ook goed)
Voorkom dat de ventilator (fan) gaat draaien dmv de luchtstroom, deze kán de overige componenten beschadigen en moet je dus blokkeren!
Vergeet de voeding niet (dat ding waar al die draden uitkomen), ook uitblazen!

EDIT: Hardnekkig aangeplakte stof kun je verwijderen met een stevig kwastje ..

EDIT2: Elektrokant zeg je? haal als eerste de spanning er dan maar af, en druk de power knop in, nu ben je alle spanning kwijt en kun je gaan schoonmaken.

Om in het BIOS te geraken is een druk op de esc of delete toets voldoende ...
Je kan verder met de pijtjes-toetsen, om er uit te raken druk je op het exit tabje, kies vervolgens niet saven
Je hoeft géén update te doen ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat snap ik ook nog wel de stroom eraf halen, ;);) maarja, ik ga hem schoonmaken, niet met compressor want straks wordt iets beschadigd en ben ik nog verder van huis.
Ik laat jullie weten of het gelukt is.

Groetjes, Leon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daarom: fan blokkeren tijdens de luchtstroom!! Ook met een busje perslucht de fan blokkeren/tegenhouden!!
 
kan je ook gewoon een stofzuiger gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kán wel, alleen zorgt die weer voor statische electriciteit, en das nie goed voor je pc(onderdelen), IK ZOU HET DUS NIET DOEN!!!

EDIT: Raar advies eigenlijk, komt hier op neer: Geen stofzuiger gebruiken ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan