Windows 7 van laptop overzetten/kopiëren naar harde schijf of SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haasssie

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Hallo,

Ik ben van plan zelf een pc te bouwen, maar als ik een nieuw besturingssysteem moet kopen kost dat €100,-.
Nu heb ik een laptop met windows 7 en ik zou dat graag willen overzetten naar een SSD schijf in mn nieuwe computer. Heeft iemand een idee of ervaring met het overzetten van windows? Het liefst zou ik trouwens windows7 op mijn laptop houden (als dat kan).

Alvast bedankt!
-Haas

Is niet mogelijk helaas, de windows versie van je laptop is een OEM licentie en dus gekoppeld aan de hardware. Per definitie kun je dus niet van hardware wisselen met deze type licenties. Als het een normale licentie was geweest had het wel gekund.

@K1pje:Ik had op mijn HP laptop Windows 7 Home Premium opeens kreeg ik een melding dat mijn Windows illegaal was,maar dat was niet zo.Dus heb ik de licentie code van mijn computer een Acer Aspire ook een Windows 7 Home Premium in mijn laptop opgegeven en het was wel gelukt en kon ik mijn laptop weer zonder moeite draaien.Maar toen was die licentie code van Acer Aspire niet meer in gebruik want ik had toen Windows 8 op mijn computer geïnstalleerd.

@Haasssie: Waarom koop je geen Windows 8?Het kost tot eind januari maar slechts 29,99 euro!En het is de nieuwste Windows.Dus opschieten!En je kan jou bestanden die je nodig hebt gewoon via een externe harde schijf of een USB van 16 of 64 GB overplaatsen op jou zelf gebouwde computer.

Laat zeker iets horen.

Als het goed is zou het Dus wel moeten kunnen doormiddel van : Paragon Migrate OS to SSD 2.0 SE Portable
Hoop dat je er mee verder kunt ik weet alleeen niet of deze betaald is of gratis ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan