Windows 7 verkeerd geïnstalleerd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter olfz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

olfz

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Hallo, ik heb een dringende vraag!

Ik heb mijn Windows 7 opnieuw geïnstalleerd een tijdje geleden, maar ik heb nu heel veel problemen ermee.
De 2 belangrijkste zijn:

- Als ik hem op stand-by zet, en hem weer aan doe, kan ik niet meer op mijn account. Dan staat er dat ik contact moet opnemen met accountbeheerder (er is maar één account en daar ben ik de eigenaar van)

- [Start>CMD>/ipconfig] werkt bij mij niet. Er staat dan : ipconfig wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik vind het zeer irritant!

Hallo olfz,

Windows verkeerd geinstalleerd dat klinkt eigenlijk een beetje vreemd.
Ik bedoel dat zo.

In de DOS prompt als je daar IPconfig intype dan geef je de opdracht waarmee je vraag om het uitvoerbaar bestand ipconfig.exe en die staat in de map C:\Windows\System32
Om niet steeds iedere keer die locatie van die map in te moeten typen en overal in de DOS prompt zo'n opdracht uit te kunnen voeren maakt windows gebruik van omgevings variabelen zoals.
path = c:\windows\system32
PATHEXT = .COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH

De eerste wil zeggen dat windows in de map c:\windows\system32 kijkt en de tweede als er een bestandnaam wordt ingetype dat eindig op b.v exe die eventueel in de map c:\windows\system32 staat dan voerd hij hem uit.
Dat windows in die map kijkt is belangrijk omdat het een systeem map is en zo het systeem goed kan werken.
Die omgevings variabelen staan bij Control Panel\System and Security\System en Advanced system settings.

Iets anders zou zijn dat als tijdens het installeren er niet goed van de DVD is kunnen lezen en er bestanden niet of niet goed zijn gecopieerd.
Met heel veel problemen zouden dat er dan een aantal moeten zijn.
Wat natuurlijk iets erger is dat als er niet goed naar de harde schijf kan worden geschreven want zou op een fout met de harde schijf kunnen wijzen.
Alhoewel een harde schijf een slechte cluster met lees en schrijf vervang door een andere wat hij als reserve heeft staan doet hij maar een beperkt aantal pogingen om de data uit de oude cluster te halen om over te zetten naar de nieuwe.
Maargoed als die problemen er niet zijn.

En de omgevings variabelen zien er wel goed uit.

Dan zou je dit eens kunnen proberen.
Start de command prompt op als administrator.
En type, sfc /scannow

Thanks, ik kan nu wel weer ipconfig en alles doen! Super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan