Windows 7 & verkeerde resolutie, NVIDIA videokaart, maar welke??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Delta

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Wie o wie kan mij helpen.

Ik heb een Sony Vaio Notebook (VGN-SZ1HP). Daar heb ik onlangs Windows 7 op geinstaleerd. Werkt perfect en vele malen beter dan mijn vorige besturingssysteem (windows XP).

Echter de resolutie van het beeldscherm krijg ik niet aangepast. Ik krijg de volgende 2 opties:
1024 x 768
800 x 600

Ik heb zelf een breedbeeld (13 inch), dus heb ik aan de linker en rechterkant van het beeldscherm 2 zwarte balken.

Na het instaleren van Windows 7 instaleert windows ook automatisch de standaard drivers (dus de VGA Graphics adapter). Ik heb een NVIDIA videokaart (volgens PC-wizard 2010) maar kan niet zien welke precies.

Hoe krijg ik de beeldscherm resolutie weer goed? Wie kan mij hierbij helpen???

Ik ben niet echt super IT technisch aangelegd, willen jullie hier rekening mee houden?

Alvast mega bedankt voor de hulp.

Groeten, Marco

Hi,
volgens de specs zou je een NVIDIA GeForce Go 7400 256 MB graphics adapater moeten hebben en kun je HIER de drivers ophalen

Hoi City Guy, ik ga het meteen proberen! Thnx alvast, je hoort het straks!

:thumb:

Hoi City Guy,

Heb de driver gedownload en geprobeerd te instaleren, maar ik krijg de volgende melding:

Het NVIDIA installatieprogramma kon geen stuurprogrammas vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het instalatieprogramma gaat nu afsluiten.

Weet je misschien iets anders?

Hoi City Guy,

Heb de driver gedownload en geprobeerd te instaleren, maar ik krijg de volgende melding:

Het NVIDIA installatieprogramma kon geen stuurprogrammas vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het instalatieprogramma gaat nu afsluiten.

Weet je misschien iets anders?

Probeer eens de automatische driver-scan op de nVidia-website:
http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us

Probeer als bovenstaande niet wil, de Windows Vista-driver:
http://support.vaio.sony.eu/computi...N.exe&m=VGN-SZ1HP_B&ip=NVDVID-01422002-UN.htm

Werkt in de meeste gevallen ook prima.

Precies, beste is ze alle 2 uit te proberen. De driver geeft zelf wel aan tijdens de installatie of de hardware is gevonden. Zo niet, dan wordt de installatie be-eindigd.

Kan dus geen kwaad.

Hee TOP!

Ik heb de Windows Vista-driver:
http://support.vaio.sony.eu/computin...1422002-UN.htm

geprobeerd (als laatste) en die werkt!! Maar ik heb ook nog de volgende laptop:

HP Compaq 6820s. Hier zit naar mijn weten een ATI radeon videokaart in.

En hier vergroot die alles uit, en de kleuren zijn een beetje wazig. iemand hier tips en links voor??

Thanx allemaal!!

Staat de resolutie wel goed? (moet op 1440 x 900 pixels staan)

Laatst bewerkt:
Hij geeft wel een aantal resoluties maar niet de juiste.

Weer gevalletje drivers. Windows 7 heeft zelf standaard drivers geinstaleerd. En ik weet niet waar ik de goeie kan vinden.

Geen probleem.

Je kan nu eventueel nog een Windows Update doen om te kijken of er een officiele Windows 7 driver voor die videokaart beschikbaar is. De fabrikant heeft deze namelijk niet.

Het komt namelijk wel eens voor dat een Windows Vista-driver die geinstalleerd is in Win7, voor foutmeldingen en/of vastlopers zorgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan