windows 7 verschrikkelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo boy7

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Ik hou me veel bezig met website´s etc.
Ik heb xampp een webserver geinstaleerd om mij website te draaien, deze server staat in de map program files.
Nu komt het..
Ik moet natuurlijk in mijn webserver bestanden opslaan, html en php. Maar op een of andere reden zitten er rechten op zo´n map.

Ik krijg het probleem dan de mappen NIET schrijfbaar zijn. Dus ik kan niks in meer in een map van program files veranderen.

Hoe los ik dit op? Hoe kan ik rechten aan passen?

ps. Ik ben administrator ;) (op m'n com)

En je staat wel als eigenaar van de schijf? (Ergens bij de eigenschappen van de Cschijf)

Waarschijnlijk ben je geen eigenaar van de betreffende schijf, waardoor je die mappen niet in mag.
Rechtsklik op c:/, ->eigenschappen->beveiliging->geavanceerd->eigenaar->bewerken->klik op de naam die je de machtigingen wilt geven.
Vink de onderste optie aan, eigenaar van ......
Vergeet niet op het op te slaan. (toepassen) Hiermee ben je volledig gemachtigd om willekeurig elke bewerking te doen.
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=473421&highlight=eigenaar

Heb je toevallig UAC aanstaan? Dit belemmerd ook de toegang tot mappen.

Greetzz,
Timo

Hoi !

Zoals ik hier al vaker heb gemeld: er is een eenvoudig scriptje om "Take Ownership "aan het menu van de rechtermuisknop toe te voegen.

Normaliter had ik dat hier allang gepost, maar........'k heb geen idee of ik dan weet allerlei gezeur met de mod's krijg.

Dus wie dat wil hebben: stuur me 'n mailtje en dit soort problemen is opgelost !

Uiteraard: UAC off !!

Greetz,

Harry.

Harry Snor: Is dat probleem nog niet verbeterd met UAC? In Vista MOET dat uitgeschakeld worden, maar in 7 valt dit toch mee? Of zijn er zaken die ik niet weet :confused:

Hoi !

Is inderdaad verbeterd en minder nadrukkelijk aanwezig.

Maar in gevallen zoals deze van @carlo boy7 vormt mogelijk de UAC een belemmering om scripts uit te voeren.

Greetz,

Harry.

@ Nicobhelpt

Ik heb het uitgezet, direct na de installatie. Heb het dus verder niet aangehad. Maar ik had direct al gedonder met het 'eigenaar' zijn van de schijf. In dat geval mocht ik alleen schrijven, met het opslaan van documenten. BIj het installeren van programma's kreeg ik een leuke Acces Denied.

Ik had gehoopt dat Microsoft zijn lesje wel had geleerd betreffende dat ettertje... Blijkbaar niet...

Goed om weten.

Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan