Ik heb op mijn desktop W7 en Linux Mint in dual boot. De desktop is bedraad aangesloten op modem-router (KPN). Mint gebruik ik dagelijks en W7 heel zelden. Wel start ik W7 wekelijks voor eventuele updates van Microsoft Update, Microsoft security Essentials en Avast anti virus. Na gebruik sluit ik af met Ccleaner, Iobit malware fighter en Advance System Care. Nu gebeurt er ineens het volgende: na het opstarten van windows gaat processorgebruik naar 100% en dat blijft zo. Geheugengebruik varieert rond de 50%. Als ik Ccleaner, Iobit... en Advance... er door haal is er niets mis. Ook een diepe scan van Avast levert geen probleem op. Wel geeft Iobit aan 'netwerk error'. Avast en Iobit zijn actief (geven meldingen dat ze actief zijn, dat alles in orde is en er komen ook normaal virus-updates binnen) maar toch verschijnt er een windows-waarschuwing dat beide zijn uitgeschakeld wat dus niet zo is. De knop 'inschakelen' reageert niet. Als ik Windows Update opstart blijft die eeuwig naar updates zoeken en dat is ook het geval bij MS security essentials; als ik Firefox opstart blijft hij vergeefs zoeken naar Firefox. Wat kan dit zijn? Dezelfde configuratie op mijn laptop (wifi) en op een andere desktop (bedraad) geeft geen problemen.
Laatst bewerkt: