Windows 7 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
ik heb windows 7 geinstalleerd op mijn M partitite,
tijdens het starten van de pc heb ik de keuze tussen W7 en een earlier version (XP home)
maar nu wil ik W7 weer verwijderen, kan wel de M partitie formatteren of de mappen verwijderen,
maar hoe verwijder ik W7 uit het opstart menu,
ben al in XP gegaan naar Opstart en Herstelinstellingen, maar daar staat alleen dus XP, via Bewerken zie ik:
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
 
Hallo,

Download Boot Editor voor Windows en installeer deze op WinXP.Open deze programma en kies dan voor WinXP als eerste besturing.Pc opstarten en in Win XP harde schijf met Win7 formateren.

Groeten
 
Je kunt ook gaan naar start, uitvoeren, msconfig
Klik dan op kopje Boot(?) en vervolges remove unused boots (oid)
Ik heb geen beschikking over deze functie op mijn werk-pc.
Zult even moeten proberen.
Grtz,
Stefan
 
hallo, via msconfig, naar tabblad Boot, maar daar is geen optie remove ubused boots
zie

boot.JPG


overigens staat Windows 7 op een aparte partitie, waar ik dus de mappen kan verwijderen,
moet alleen Windows 7 uit het opstartmenu hebben,
toen ik nog Vista als dualboot had, heb ik die verwijderd met vistabootpro,
maar ik weet dus niet, of dat ook met Windows 7 zo werkt.......................
 
Hmmz...no clue, ik zie idd dat dit bij vista anders is...bij xp kun je de opstartpaden controleren en worden de andere boots verwijderd...
Ik kanje niet verder helpen helaas.
Srry:eek:
 
Ik had dit probleem ook en heb het opgelost door mijn xp cd te booten daarna voor repareren kiezen. je schijf kiezen (waarschijnlijk 1) en dan fixmbr en fixboot in te typen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan