Windows 7 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zysera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2011
Hallo,

Het zit dus zo. 1 jaar geleden heb ik Windows 7 op mijn :E partitie geïnstalleerd.
Ik heb vele partities. Maar op : D heb ik mijn Windows Xp en op :E dus mijn Windows 7.
Na 2 maanden werd Windows 7 erg traag en beviel het mij niet. Dus heb ik het gedaan met Windows Xp. Maar nu heb 14,9 Gb voor Win 7 waar ik niks mee kan doen. Ik wou dus graag Windows 7 verwijderen. Het probleem is nu dat ik de CD van Windows 7 erin heb gedaan, maar als hij opstart staat er Nu Installeren. Hij detecteerd dus het besturingssysteem niet. Nu is mijn vraag: Hoe kan ik Windows 7 verwijderen?
Sorry, ik ben niet echt goed op het gebied van computers. Ik snap wel iets van BIOS maar ik zou graag stap voor stap willen weten wat ik moet doen.

Alvast heel erg bedankt.

in win xp de e: partitie formateren

windows 7 is volledig weg door de partitie te wissen
MAAR dat bootmenu staat op de 1ste partitie (dus die van XP)
de menu wissen (vervangen door die van XP)

boot de windows xp cd
kies recovery console
login
dan de 2 volgende zaken uitvoeren
fixboot
fixmbr
zodat de boot vervangen wordt door die van XP
daarna exit.

Laatst bewerkt:
Je kunt met een programma als EASEUS Partition Manager je (E:)-partitie verwijderen en de (D:)-partitie dan groter maken. Dat gaat m.i. wat makkelijker dan de methode die Bertus beschrijft.

Ik ga het proberen;)

Bedankt voor de snelle reacties:O
Ik zal opnieuw reageren als het niet lukt.

Als ik naar : Deze Computer ga en dan die schijf aanklik met de rechtermuisknop staat er : Formatteer deze schijf... Dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan