Windows 7 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Ik Gebruik nu al een beste tijd Windows 8, Ik heb windows 8 naast Windows 7 geïnstalleerd... voor als het verkeert ging.

Hier heb je mijn schrijfen: Naamloos.png

D: Is de Windows 7 schrijf
B: en C: Komen uit E:

Ik wil dus Windows 7 weg halen...
Hoe doe ik dit..

En dan wil ik ook, als het kan E: en B: samen voegen. Maar dat ik niet mijn bestanden verwijder...

Hoor het graag!:thumb:

Gewoon de D partitie weghalen. Maar wel je huigide Windows 8 partitie actief (rechtsmuisklik)
Als je E en B zamenvoegen kan wel. Dan moet je 1 van de 2 partities verwijderen en dan de ander uitbreiden. Let op: Bij verwijderen haal je de data weg.

Maar als ik dat doe... Start hij dan wel goed op? Dus dat je niet kan kiezen tussen Windows 7 en 8? Maar dat je meteen naar windows 8 gaat

En ik heb schrijf E: nu verwijderd... Wat moet ik nu doen om heb samen te voegen?

Laatst bewerkt:
Rechts op B: klikken en dan Volume Uitbreiden kiezen. En hij zal gewoon van Windows 8 gaan starten. Omdat er maar 1 MBR is gezet.

Oei... Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Is de partitie die je wilt zamenvoegen verwijderd?

Probeer de partitie die je dus wilt zamenvoegen te formatteren. Weet niet of dat gebeurd is :P

DAt is het juist het probleem.. Daar draait mijn Windows op... Dan krijg ik blauw scherm xD

De partitie die je net verwijderd hebt. Die moet groen eromheen. Weet niet als je die al geformateerd hebt :P. Kom anders in de chat als het nog niet goed is :P

Hallo,

In een andere windows gaan... Dus bijv windows 7.

Dan E: of B: unallocated maken dan(eerst wel je bestanden overzetten). Daarna bij E: of B: uitbreiden kiezen. Voila.

dat is alles.

Dus eerst ff aale bestand van E: en B: bestanden overzetten (zodat ze veilig staan) En dan in Windows 7 gaan en dan naar Schrijf beheer gaan. En waar staat dat (of hoe heet dat in het nederlands?)

Dat heb je goed(Y). Verder moet je even kijken waar windows 7 zelf op draait.

Je kunt ook easeus partition master downloaden, dit is gratis software die je schijf kan samenvoegen zelfs al staat deze VOL met data (er zit natuurlijk wel ALTIJD een kans van falen op).

Ook kan je met easesus partition master gewoon de ongewenste partities weghalen en de ruimte die daar uit ontstaat bijvoegen bij de C scchijf.

Boot in windows 8, probeer bij CMD "Format D:" en daarna kan je nog altijd via schijfbeheer de partities samenvoegen (omdat ze dan unallocated zijn)
Lukt dit niet hoor ik het

iCreative

Een format D: uitvoeren zal de partitie niet verwijderen (alleen herformateren), en het zal dus geen unallocated space zijn.

Overigens is het probleem van de TS dat de "partities" niet naast elkaar staan, en dan doet windows schijfbeheer wel vaker lastig. Iets waar easeus geen last van heeft aangezien die het gewoon verzet.

PS: een partitie verwijderen met CMD doe je als volgt:

typ "DISKPART" en druk op enter
typ list disk en vind je partitie nummer
typ select disk & je gevonden nummer
typ list partition en vind je partitie nummer
typ select partition & je gevonden nummer
typ delete partition

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan