Windows 7 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
515
Hoi,

Ik heb nu al een beste tijd Windows 8 en nu wil ik Windows 7 verwijderen... Ze draaien allen bij op een aparte gedeelte. Hier heb je even een foto:
Naamloos.png

Dan is (D: ) Mijn Windows 7 en (C: ) Mijn Windows 8...
(E: ) En (B: ) zijn extra...

Nu wil ik dus Windows 7 verwijderen. Dus om to formatteren. Alleen als ik dat wil doen kan dat niet, Omdat het grijs is.
Naamloos.png

Dus hoe moet ik dit nu doen? Als ik het via Windows 7 probeer is het het zelfde...

Dan heb ik nog een vraag... Als ik de pc opstart krijg ik eerst een menu waar ik kan kiezen tussen Windows 7 of 8. Als ik Windows 7 verwijder, Gaat dit menu dan ook weg? Want dat zal mooi zijn :thumb:

Ik hoor het graag :)
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoelen ze hier dan mee?

U moet de eerdere versie van Windows niet formatteren of verwijderen in een configuratie met meerdere besturingssystemen. Als u dat wel doet, bestaat de kans dat de computer vastloopt. Dat komt doordat de computer de opstartbestanden gebruikt van de oudste versie van Windows die op de computer is geïnstalleerd. Zie Meerdere besturingssystemen op de computer installeren voor meer informatie.
 
Klik voor de eerste
Klik voor de tweede
In deze 2 links staat eigenlijk alle informatie erg uitgebreid.
Mocht je ergens niet uitkomen meld het dan.
Als je de 2 op 1 hdd hebt staan, en je hebt een windows boot dvd, kan je als windows niet meer start de boot herstellen met de dvd.
Een actieve partitie, dat is de partitie waar de bootbestanden opstaan kan je inderdaad niet verwijderen in schijfbeheer.
Maar als je al de informatie van deze 2 links doorleest zal je zien dat formateren niet nodig is, in de eerste link kan je geheel lezen hoe je de schijf waar windows 7 opstaat geheel in bezit kan nemen, en de windows 7 mappen verwijderen. Met name dit (klik) bericht is daarvoor geschikt.
In die link is het andersom, daar wil iemand een 3 maanden trail van windows 8 verwijderen, bij jou is het dan andersom, hou daar rekening mee als je link 1 leest, jij wil windows 7 van ik vermoed de OS D: partitie verwijderen.
Zo snap je dus dat wanneer je zoals je nu deed in een dualboot terrecht kwam, je dus niet hoeft te formateren.
Succes.

PS, mocht je de windows 7 mappen gaan verwijderen, zet dan tijdelijk of je prullenbak in de eigenschappen groot genoeg voor alle data, of schakel in de eigenschappen van de prullenbak de prullenbak voor station D tijdelijk uit als deze ingeschakeld is.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
U moet de eerdere versie van Windows niet formatteren of verwijderen in een configuratie met meerdere besturingssystemen. Als u dat wel doet, bestaat de kans dat de computer vastloopt. Dat komt doordat de computer de opstartbestanden gebruikt van de oudste versie van Windows die op de computer is geïnstalleerd. Zie Meerdere besturingssystemen op de computer installeren voor meer informatie.
Wat ze hiermee bedoelen is dat als je de bootbestanden zou verwijderen de computer geen bestanden vindt om windows op te starten.
Wanneer je in die situatie zou zitten kan je de computer met de Windows DVD opstarten door de DVD speler in de bios als first boot in te stellen, de computer op te starten en een toets drukken als de computer opstart.
Dan kan je voor repair kiezen en de boot laten herstellen, windows zal als de boot niet meer werkt zelf die fout ook opsporen als je voor repareren kiest.
Maar dat is in jou geval nog niet aan de orde. Je kan je bootbestanden gewoon laten staan daar.
Wanneer je windows 7 mappen hebt verwijdert kan je gaan naar:
Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\Systeemconfiguratie
dan opent C:\Windows\System32\msconfig.exe
Ga naar tabblad Computer opstarten.
Selecteer de bootregel van Windows 7.
Klik op de knop Verwijderen.

En als je dan windows 7 voor ever hebt verwijdert en je denkt, wat staat er toch veel data op de schijf, dan lees je deze klik me maar even door
 
Laatst bewerkt:
Maar even 1 ding zeker, Ik had standaard Windows 7 er op staan. Toen heb ik een (legale) Windows 8 geïnstalleerd. Dus nu heb ik Windows 7 & 8 er op staan.
Ik wil dus nu Windows 7 weg hebben, Dit doe ik door de Windows 8 cd in mijn pc te doen (Bios even veranderen) En dan 7 schrijf formatteren... Zo kan ik gewoon Windows 8 opstarten?

Als het zo is dan snap ik genoeg :thumb:
 
Kan wel, maar dan wil windows voor je weer in een boot komt eerst weer windows 8 installeren op die partitie die je hebt geformateerd, eerder zal er anders geen enkele windows meer starten en zit je met 2 keer windows 8, en gaat je vraag 1 getal veranderen, van 7 naar hoe 8 te verwijderen.
Jammer dat je die 2 links niet even bekijkt, omdat daar alle info staat.
met name dus die van hoe machtigingen te verkrijgen vanuit windows 8 over de partitie waar windows 7 op staat, en dan gewoon windows 7 verwijderen zonder formateren.
Waarom dat makkelijker is? nou, dan blijven de opstartbestanden gewoon actief, en kan je in msconfig tabblad computer opstarten in windows 8 de regel van windows 7 verwijderen zodat alleen windows 8 opstart.
zou je de boot kwijt zijn kan je die repareren met de windows dvd.
Nu ga je windows 8 installeren als je het op de manier hoe jij het wil doet, en kan je die andere pas weer opstarten als windows 8 ook op de partitie van windows 7 is geinstalleerd.

Dus leuk dat je dat allemaal doet, maar soms moet je even wat dingetjes weten, die kan je in die 2 links lezen.
Veel succes.
 
Laatst bewerkt:
sorry ik heb die hele post gemist ;) Ik ga het zeker nu even door lezen

Edit: Ik ben niet goed in lezen (door mijn dyslexie) en eigelijk snap ik er niks van :confused:
Zou zij mij hier kunnen uitlegen hoe ik Windows 7 uit mijn dualboot verwijder?:eek:

Edit again:
Wat ze hiermee bedoelen is dat als je de bootbestanden zou verwijderen de computer geen bestanden vindt om windows op te starten.
Wanneer je in die situatie zou zitten kan je de computer met de Windows DVD opstarten door de DVD speler in de bios als first boot in te stellen, de computer op te starten en een toets drukken als de computer opstart.
Dan kan je voor repair kiezen en de boot laten herstellen, windows zal als de boot niet meer werkt zelf die fout ook opsporen als je voor repareren kiest.
Maar dat is in jou geval nog niet aan de orde. Je kan je bootbestanden gewoon laten staan daar.
Wanneer je windows 7 mappen hebt verwijdert kan je gaan naar:
Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\Systeemconfiguratie
dan opent C:\Windows\System32\msconfig.exe
Ga naar tabblad Computer opstarten.
Selecteer de bootregel van Windows 7.
Klik op de knop Verwijderen.

En als je dan windows 7 voor ever hebt verwijdert en je denkt, wat staat er toch veel data op de schijf, dan lees je deze klik me maar even door

Door deze te doen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan