windows 7 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,
Ik heb al enige tijd windows 8 naast windows 7 draaien. Nu dat bevalt mij wel en nu zou ik die partitie waar windows 7 op staat willen vrij maken.
Ik heb windows8 na windows7 geïnstalleerd. Kan ik bvb de partitie waar windows7 op staat gewoon formateren? krijg ik dan geen problemen bij het opstarten?
Alvast bedankt

Als je in windows 8 aangeeft dat alleen win 8 het te starten OS is, kan je de win 7 partitie formatteren.
Daarna in windows 8 de ongeldige OS (win 7) verwijderen uit de bootmenu opties.

Vooraf de nodige data backuppen die je niet kwijt wilt van die win 7 partitie!!!!!

Dank u voor het vlugge antwoord.
Waar kan ik aangeven dat alleen win8 het te starten OS is?

ik denk dat je de MBR moet wijzigen? Omdat je dan nog maar 1 optie hebt en je hoeft niet te kiezen. Dus het scherm wat je krijgt waar je in kan kiezen, krijg je niet meer, maar de kans zit er in dat Win 8 dan ook niet opstart.
Hoewel ik dat niet zeker weet.

Edit: jackall had het al over de bootopties inderdaad. Die verander je dus in

Start > typ in het zoekvak

msconfig

Druk op ENTER.

Klik op "Computer opstarten"
Klik op het te verwijderen besturingssysteem.
Klik op verwijderen.

Probleem opgelost als het goed is.
Als ik het mis heb, dan horen we dat gauw genoeg ;)

of lees dit even: https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html

Laatst bewerkt:
Inderdaad, msconfig en daar bij computer opstarten windows7 verwijderd en zonder problemen doorstart naar win8. Daarna de schijf proberen formateren maar dat lukte niet. Heb dan in schijfbeheer de schijf zoveel mogelijk verkleind en daarna lukte het wonderlijk wel???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan