Windows 7 wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vreugdenhil85

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2011
Berichten
74
Hallo,

Ik heb een wachtwoord ingesteld op mijn laptop (Windows 7). Echter als ik het door mij ingestelde wachtwoord intyp, krijg ik de melding dat het opegeven wachtwoord fout is. Ik weet echter zeker dat ik het juiste wachtwoord in heb gevuld, en ben er ook zeker van dat de capslock niet aan staat. Ik heb maar één gebruikersaccount op m'n laptop.

Wie o wie kan kan mij helpen?
 
Start op in veilige mode en je kunt via het admin account je ww aanpassen...
Maak meteen een 2e account aan... zodat je dit niet weer overkomt....
 
Caps Lock kan ook aan zijn geweest op het moment dat je het wachtwoord instelde. Zet dus Caps Lock eens aan en tik dan je wachtwoord in. Hetzelfde geldt overigens voor Num Lock.
 
Hallo,

Bedankt voor de antwoorden voor zover, maar als ik m'n laptop in de veilige modus opstart, moet ik ook het wachtwoord invullen...
 
Normaal gesproken heb je naast een gebruikersaccount ook het verborgen administrator account dat pas zichtbaar wordt in veilige mode.
Als je normaal opstart is dat er account er niet,dan alleen het gebruikersaccount met in principe admin rechten.
Dit is de "normale" situatie die ik altijd tegenkom.
Dus welk account werk je normaal en welke kom je tegen in veilige mode?
 
Ik ben de enige gebruiker van mijn laptop, heb dus één gebruikersaccount, met admin rechten. Voor dit account heb ik het ww ingesteld. Als ik m'n laptop in de veilige modus opstart kom ik dit account tegen...
 
Kun je met ctrl-alt-delete naar een ander account gaan?
Of zit er in de taakmanager een menu waar je ook dat zou kunnen?
Het admin account is bij mij ook niet zo zichtbaar bij de gebruikersaccounts.
 
Dat is helaas niet mogelijk, ik heb maar één gebruikersaccount op m'n laptop, deze gebruikik, en heeft ook de admin rechten...
 
Waarschijnlijk heb je een Home versie? Bij de andere versies die ik ken werkt het wel zo... Jammer, is niet anders...
Donwload de live CD van Ophrack http://ophcrack.sourceforge.net/
En boot daarvan en kijk wat het wachtwoord is.
Maar ik vrees dat je account beschadigd is... de volgende keer dus een extra account met admin rechten aanmaken.
 
Bij iemand anders in de buurt die CD donwloaden... via de IPhone wordt het niks....
 
Ok, Ophcrack zal waarschijnlijk niet werken omdat het probeert het wachtwoord te raden, Hirens'Boot CD is een optie als je de gebruiksaanwijzing begrijpt.

Start je Windows op in Veilige Modus met Commandprompt - F8 meppen na het BIOS-scherm, moet je slag van krijgen - & typ dan:

net user "Administrator"

Kijk op de regel Active of daar Yes of No staat.
 
Heb Ophcrack een keer voor de gein geprobeerd.... werkte.... Alleen bij te lange wachtwoorden duurt het erg lang... of kans dat het niet lukt.
 
Allen hartelijk dank voor het reageren. Met de hier geboden oplossingen heb ik het probleem niet op kunnen lossen. Ik ga het op een andere manier proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan