windows 7 weigert nokia lumia te herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Beste Helpmij-ers,

Sinds een tijdje zit ik met een probleem betreft het aansluiten van mijn nokia lumia ( 530 ) aan mijn pc met windows 7 ultimate 64 bit( DMV usb kabel, origineel van nokia ).

Voor die tijd deed alles prima, zodra ik de telefoon had aangesloten, herkende windows 7 dit gelijk en kreeg ik de nokia lumia icoon in de taakbalk, waar ik vervolgens op kon klikken als ik foto's en dergelijke over moest zetten.

Nu krijg ik dat dus niet. Als ik nu de telefoon via usb aansluit, ziet windows 7 dat er wel een usb apparaat is aangesloten, en de telefoon begint ook op te laden, maar dat icoon en menu verschijnt dus niet meer.

Via apparaatbeheer zie ik dat er een geel driehoekje achter "windows phone " ( errorcode 37 ) staat. Dan klik ik er dus met links op, vervolgens installatie ongedaan maken, en lijst vernieuwen. Vervolgens word de telefoon ineens wel correct geinstalleerd, en dus het icoontje en het menu ook in beeld komt. Helaas werkt dit eenmalig, want als ik een dag later dit weer wilt doen, moet ik het weer hetzelfde doen via apparaatbeheer. Op bijwerken heeft geen zin, ik krijg het bericht dat er geen nieuwe stuurprogramma's zijn gevonden.

Dit gebeurde eigenlijk sinds een tijdje terug ( weet niet meer exact ) toen ik de pc moest herstarten, en dat ik vergeten was de telefoon af te koppelen,en dat er na de herstart ineens "nokia boot "op mijn pc scherm zag.
Uiteraard heb ik op google gekeken omdat het een driver probleem kan zijn, maar er zijn mij teveel dubieuze sites die diverse drivers aanbieden, en ik wil de boel niet erger maken dan het al is.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Mocht ik iets vergeten zijn, dan hoor ik het graag.

hoi,

ik heb dat stukje eens doorgelezen, helaas kan ik er geen antwoord uit halen. De link naar de windows catalogus werkt niet ( U moet Microsoft Internet Explorer versie 6.0 of hoger gebruiken om de functionaliteit van deze website optimaal te kunnen benutten. is wat ik krijg in de opera browser, firefox en internet explorer 11 ). Een andere "tip "was om windows 8 te installeren, wat ik nogal omslachtig vond :D

Hoi,
Heb je geen software bij de telefoon gekregen waar ook de driver op staat? Meestal krijg je er een mini-cd bij of kun je de software downloaden bij de fabrikant (incl. driver). Let dan wel op dat je voor 64-bit kiest.
Probeer ook eens een sfc /scannow via de prompt.

Er is geen echte driver, kijk maar op de update page van de 530...
Ik heb wel deze tool van Microsoft voor je, is bedoeld voor Windows Phone on data over te brengen/syncen.
https://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp8/start/..\windows-phone-app-for-desktop
of WindowsPhone.exe rechtstreeks.
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=265472
Ik heb hem ook.
Wellicht kun je dan wel connecten.

PS: ik gebruik voor het syncen gewoon de vrij tool MultiCommander (dual panel explorer). Die ziet de telefoon en de SD-kaart in een keer.
Total Commander deed het niet goed, kopieerde alleen het al mappen maar niet de inhoud.
Om de contacten en berichten te backuppen gebruik de de contact/message app, die in de Store zit.
Met die combi hoef ik geen data in de Cloud bij Microsoft te zetten... iets dat ze graag willen.. maar ik niet... ;)
Moet alleen nog een backup maken van WhatsApp gegevens, heb ik nog geen tijd aan besteed, is ook minder belangrijk, is toch vaak vluchtige info. Belangrijke zaken doe ik liever per mail en dan backuppen op 2 plaatsen...

@ Mik: ik heb er verder geen installatie cd bij de telefoon gekregen ( volgens mij worden die nooit echt geleverd bij een telefoon ? ), misschien omdat deze lumia type een wat meer budget telefoon was, dus werd hij simpel geleverd ( wel met gebruiksaanwijzing en dergelijke ). De eerste keer werd de telefoon prima herkent via usb en dat heeft ook een tijdje gewerkt totdat het nokia boot gebeuren wat ik eerder beschreef. sfc /scannow had ik al geprobeert bij een ander probleem, dat probleem heb ik inmiddels opgelost, maar helaas bracht het me geen resultaat.

@ Andre: dat programma heb ik inderdaad. Maar daar zit het probleem niet. Het probleem zit eigenlijk puur dat windows 7 mijn telefoon niet goed herkend. Als ik de windows phone app voor desktop opstart ( zonder dat ik de telefoon opnieuw heb geinstalleerd via apparaat beheer ) staat er " sluit uw telefoon aan om te zien wat erop staat ". Nadat ik bezig ben geweest in apparaat beheer, dan herkent het programma mijn telefoon wel.

Kan het iets te maken hebben met een MTP usb device driver ? wat dat zie ik nog wel eens opflitsen tijdens elke herinstallatie van mijn telefoon op de pc ?

Eigenlijk hoef je geen driver te installeren, we hebben hier ook nl een Nokia (830),....
En zolas ik al aan gaf.. op de support pagina vind je ook niets daarvan...
Ik hoopte dat met het herinstalleren van die tool ook de verbinding hersteld werd.

MTP herstellen plus nog wat tips:
http://www.pcdiy.com/939/how-to-fix-mtp-usb-driver-problem-in-windows-7
http://answers.microsoft.com/en-us/...e-failed/da4cf2e1-b5e0-4b32-a08a-3df7b776686b
http://forums.windowscentral.com/no...win-7-pc-doesnt-detect-lumia-520-a-print.html

Laatst bewerkt:
beetje late reactie, druk weekje :o ..

De tool heb ik gedownload, maar heeft helaas niet geholpen. Ik denk zelf dat het ergens in the mtp driver niet helemaal goed zit, omdat ie alleen handmatig zich prima laat installeren. Ook raar is dat er een geel driehoekje bij de smartcard lezer staat. zodra ik handmatig de MTP driver her-installeer voor de nokia, verdwijnt het driehoekje bij de smartcard lezer ook, tijdelijk, totdat ik de volgende dag weer de pc opstart ( niet dat ik de smartcardlezer ooit gebruik, maar dat viel me dus ook op ).

Heb je alles als admin uitgevoerd? Soms gaat het anders niet goed...
Zelfs als je als admin ingelogd bent zijn er soms programmas die wel werken als je het installeert door met R-muis als admin kiezende het installeert...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan