*** Windows 7 welkom scherm erg langzaam ***

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan bruin

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
8
Hoi,

Heb sinds een week een nieuwe msi laptop

64bit windows 7
I7 820QM
460 GTX
8GB DDR

Pracht apparaat, werkt zeer soepel...als hij eenmaal voorbij het windows welkom scherm is. Dit duurt elke keer zo'n 30 seconde. Heb al flink veel engelse forums doorspit en het is een bekend probleem, maar nergens staat echt een werkende oplossing. Ik vroeg me af of een van jullie hier raad mee weet?

M'n drivers zijn in orde, start-up programma's & services via ms config ligt het niet aan (getest) en de bekende solid color background error is het niet.

Ik heb naast m'n administrator account een 2e account toegevoegd omdat dit hierbij het welkoms scherm zoals het hoort maar 2 seconde in beeld zou zijn. Dit is inderdaad zo maar alleen de eerste keer. Na een restart duurt het ook bij deze account weer 30 seconde of meer.

Mijn pijlen zijn op, respect als jullie het wel weten!

thnx
 
Laatst bewerkt:
Hmmm. Lijkt mij toch een redelijk normale opstarttijd. Is bij mij ongeveer het zelfde, van mijn torentje met ook die hardware, zo ongeveer... En dan heb ik als startschijf nog wel een ssd.
Ik zou die "laptop" va jou overigens niet graag op me schoot zetten. Lijkt me wat warm (en zwaar?) worden!? :-D

Maar ff serieus wat verwacht je dan voor opstart tijd en waar is dat op gebaseerd?

Grt
Paul
 
Als windows 7 erg traag is bij het starten is het maar al te vaak iets met de hardware.
U zegt alle drivers geladen te hebben, maar waren dat de door Windows drivers of de drivers van de hardware leverancier? De Windows drivers zijn vaak niet zo goed.
Heeft u al in het hardware overzicht gekeken of daar soms een indicatie staat van een hardware onderdeel dat niet helemaal goed is? Kijk ook eens in de Windows logboeken of daar wellicht een rood vlaggetje staat.
 
De drivers zijn van de leverancier, manueel erop gezet. Komt van xnotebooks af dus hij is custom in elkaar gezet. Waar kan ik controleren of de drivers van windows zijn of van de hardware leverancier?

Hardware overzicht is in orde. In de event viewer, waar moet ik precies kijken?

@ Paul het is een 15 inch met uitstekende koeling dus dat valt wel mee ; )
ik heb niet perse verwachtingen van het opstartscherm maar 30 seconde op het welkomsscherm 'hangen' ziet er niet natuurlijk uit. M'n vorige laptop deed dat niet.
 
De drivers zijn van de leverancier, manueel erop gezet. Komt van xnotebooks af dus hij is custom in elkaar gezet. Waar kan ik controleren of de drivers van windows zijn of van de hardware leverancier?

Hardware overzicht is in orde. In de event viewer, waar moet ik precies kijken?

Als u ze zelf van de hardware leverancier heeft gedownload en geinstalleerd zal dat wel goed zijn.

Van de logboeken (Start-Uitvoeren-eventvwr) vrees ik dat alle logboeken bekeken moeten worden, maar de belangrijkste blijkt altijd weer "Systeem" te zijn. Nu hoeft u wel alleen maar steeds de meest recente events in elk log boek te bekijken, daar het probleem zich steeds weer voordoet.
 
exact het probleem wat ik ondervind. thnx ik ga dr vanavond even naar kijken

ps, het solid color probleem had ik al gezien maar dat kan niet van toepassing zijn aangezien ik gewoon .jpeg achtergrond foto's gebruik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan