windows 7 werkt niet echt mee...

Status
Niet open voor verdere reacties.

AddySnow

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
55
Hoi wanneer ik een .inc wil editen en hem open.
Kan ik hem niet opslaan. Alleen maar als een ander bestand.
Is weer dat gezeik van. je bent geen administrator. Ik wordt daar nogal ziek van.
Want het is toch mijn pc. Dus waarom verbied windows dat ik bestand kan editen.
Vind ik nogal slecht... Vraag me ook af wie het verzonnen heeft.
Want als het aan mij ligt is het gewoon een bug.
Maarjah weet iemand hoe ik dit gedoe kan verwijderen ofzo.
Zodat ik er nooit meer last van heb...
Of hoe ik het in ieder geval kan oplossen...
Thanks.
 
ik ben niet zeker dat dit kan met windows 7, maar als je je kan aanmelden als administrator, zou ik je aanraden om jou account te wijzigen naar "volledig beheer toestaan" "alias beheerder van deze computer". dit zou je normaal kunnen wijzigen in configuratiescherm - gebruikersaccounts (in engels: configuration panel - user accounts)

ik zeg zelf dat ik niet zeker ben dat dit kan (ik werk nog met xp, en heb al even kunnen werken met windows 7), dus als ik iets verkeerd uitleg: mijn excuses!
 
Thanks had zelf al iets gevonden waardoor ik het kon edite. maaruh ik zal het proberen
Maar volgens mij heb ik ook nog een behoorlijk virus...
Want als ik mijn pc opstart . start explorer.exe niet vanzelf.
Waardoor elke andere programma's ook niet opstarten. En moet het iedere keer via task manager doen.
Waarschijnlijk zit het in Svhost. Weet niet wat het is maar ik krijg soms deze error:
virus10.png
 
deze is virus ^^
en dat explorer,exe niet zelf start, is omdat je met het opstartregister hebt geknoeit of door het virus.
 
simpel gezegd: JA
Ik had vroeger McAfee 2006 versie, die detecteerde nooit een virus. Vorig jaar overgestapt naar Testversie van McAfee Internet Security 2009, detecteerde ook nooit en virus, Ik installeerde Avast! Antivirus Home Edition om te testen: Joepie -_-, hij detecteerde direct 15 virussen, die volgens hun timers net op het punt stonden om te beginnen werken met de pop-ups, files die zo te zien al 6 jaar op mij harde schijf staan.

Ik raad je dus aan om als je McAfee licentie afloop over te stappen naar Avast! Antivirus Home Edition, die volledig gratis is, maar waarvoor je wel ieder jaar even een nieuwe code moet gaan aanvragen op de site (registratie vereist) die je word toegestuurd via email.
Deze serial code kan je dan gebruiken voor een ongelimiteerd aantal computers.
 
ik zal kijken wat ik kan doen. Ik heb mcafee niet zelf betaald. Dus kan ik er gewoon af gooien ;)
 
Sorry voor dubbel post. Maar Avast is alleen een scanner ofniet?
Hij detect alleen virussen als ik het scannen aanzet volgens mij.
Bij mcafee en de meeste andere detect hij ze automatisch als ze binnen komen. maar inderdaad niet allemaal. Dus ik denk dat ik mcafee hou. en Avast gebruik als ik denk dat ik een virus heb lol :D
Of moet ik avast gewoon anders instellen ?
 
avast zou normaal na installatie die full scan doen (zoals daarnet uitgelegd) en zal ook permanent aanliggen, en scant 1X per week ook je volledige pc, terwijl je er niks van merkt (ook niet aan de snelheid van je pc)
 
ik heb hem gescan. Hij heeft wel een paar dingen gevonden maar niets van svhost
En ik heb het idee dat svhost onderhand mijn hele pc aan het beheren is :S
 
svhost.exe is dus inderdaad het probleem. Even wat info:
Process File: svhost or svhost.exe
Process Name: W32.Mydoom.I@mm

Description:
svhost.exe is a process which is registered as the W32.Mydoom.I@mm worm. This virus is distributed via the Internet through e-mail and comes in the form of an e-mail message, in the hopes that you open it’s hostile attachment. The worm has it’s own SMTP engine which means it gathers E-mails from your local computer and re-distributes itself. In worst cases this worm can allow attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. It is a registered security risk and should be removed immediately.


Mogelijke oplossing: Download Maleware Bytes van hier: http://www.malwarebytes.org/ (de free version). Downloaden, installeren, updaten, en volledig laten scannen.

Als hij het virus nog niet te pakken heeft kan je Spybot S&D proberen.

Dit kan je hier downloaden: http://www.spybotupdates.com/files/spybotsd162.exe

Downloaden, Installeren, (teatimer niet meeinstalleren) en updaten. Dan terug volledig laten scannen.


Succes!:thumb:
 
Thanks. Hij heeft nu al 7 infected objects gevonden.
In 50000 bestanden. Dus ik neem aan dat er nog wel wat meer komen.
:D
 
Sorry voor dubbelpost :D
Ik heb de scan nu gedaan. En volgens mij had het nut.
Ik krijg geen errors meer als ik de pc opstart van svchost.
Ook staat svchost niet mijn in de processen lijst van task manager.
Maar nogsteeds start explorer.exe niet automatisch op?
Als het virus echt volledig weg. Harstikke bedankt :D
Zoiezo bedankt.
Maarjah iemand een oplossing voor explorer.exe?
 
Graag gedaan, en welke scanner heeft het bestand gevonden?

Voor de explorer.exe kan je het volgende proberen. Download CCleaner van hier: http://www.ccleaner.com/download/downloading Downloaden, installeren en als je het hebt opgestart klik je links op: Register. Dan klik je op: Scan problemen (onderaan links). Als dat klar is klik je op Herstel geselecteerde problemen (onderaan rechts). Dan vraagt die om een backup bestand op te slaan (aan te raden om te doen). Als dat gedaan is klik je op: Herstel alle geselecteerde problemen. Dan op OK. En start dna opnieuw op om te kijken of hij niet wel meeopstart (explorer.exe)


Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan